Local

Daniela Săbău, acționar al societății, acuză: ?SC TOP SA pierde cel puțin 1500 de lei pe zi din ne?ncasarea taxei forfetare?!

06.12.2011 ⋅ 0 comentarii

Daniela Săbău, adjuncta directorului TOP, a adresat o scrisoare Consiliului Local Municipal, sesizând nereguli în activitatea instituției, disfuncționalități care au condus la scăderea încasărilor. Daniela Săbău a făcut acest gest și în calitate de acționar al SC TOP SA, cerând să fie informată asupra dezbaterii sesizărilor sale, după ce la demersuri anterioare nu a primit niciun răspuns.

Sesizarea directoarei adjuncte vizează neîncasarea sumelor forfetare. ”Făcând un calcul matematic simplu, prin adunarea a 500 de lei pentru fiecare sector verificat, rezultă suma de 1.500 lei/zi în minus. Luând în calcul doar 6 luni/an, ca fiind mai bune raportat la condiţiile meteorologice (deşi, în realitate, perioada efectiv bună e mai mare) rezultă o pierdere de 274.500 lei/an doar din aceste 3 sectoare verificate, fără a lua în considerare în acest calcul şi celelalte pieţe (Obor, Mioriţa, Soarelui, Vlaicu, Alfa, Grădişte, Fortuna, Sânicolau)” – susține Daniela Săbău. Aceasta spune că profitul societății ar putea fi mult mai mare, în condițiile în care conducerea SC TOP SA ar ține sub control și ar îmbunătăți colectarea taxei forfetare.

Vă prezentăm, mai jos, textul integral al petiției:

”Subsemnata Săbău Daniela, cu domiciliul în Arad, B-dul Revoluţei nr. 60, ap. 10, având în vedere calitatea mea atât de acţionar, cât şi de director adjunct al SC Tîrguri, Oboare şi Pieţe SA, consider o datorie a mea faţă de bunul mers al societăţii  să vă aduc la cunoştinţă dezinteresul intenţionat al conducerii societatii faţă de modul de colectare a taxei forfetare, lucru ce a dus la scăderea constantă a încasărilor din această sursă de venit.

Având o implicaţie financiară semnificativă, solicit ca toate cele semnalate mai jos să fie prezentate şi discutate de urgenţă, în următorea şedinţă a Consiliului Local al Municipiului Arad, care reprezintă acţionarul majoritar al SC Tîrguri, Oboare şi Pieţe SA. Totodată, solicit comunicarea unei copii a stenogramei şedinţei cu referire la discuţiile purtate şi deciziile luate în legătură cu prezenta sesizare.

Mă adresez dvs. întrucât, ca urmare a sesizarilor mele cu privire la aceste aspecte, conducerea SC Tîrguri, Oboare şi Pieţe SA, respectiv Consiliul de Administraţie şi directorul general, nu a binevoit să ia nici o măsură de cercetare şi remediere a situaţiei, însă a luat măsura de a restricţiona total accesul meu la orice informaţie, în scopul de a nu mai putea efectua analize comparative relevante, reale şi concrete.

Precizez faptul că taxa forfetară reprezintă pentru societate o sursă foarte importantă de venituri, alături de chirii, astfel că activitatea managerială trebuie îndreptată cu precădere spre îmbunătăţirea colectării acesteia şi luarea de măsuri în acest scop, cu atât mai mult cu cât este încasată zilnic de taxatori, fără a exista un control direct. Insă, odată cu venirea sa, noul director general, dl. Nistor Stelian, cu bunăştiinţă a anulat toate măsurile de verificare şi control existente (ex: Decizia nr. 14/08.04.2010) care au fost luate ca urmare a constatărilor făcute la faţa locului, în pieţe, cu privire la procesul de taxare. Mai mult decât atât, aşa cum am arătat mai sus, a luat toate măsurile de a nu mi se mai comunica datele şi de a nu mai avea acces la informaţiile necesare pentru a putea observa cauzele care duc la diminuarea profitului societăţii (ca de exemplu cea a scăderii incasărilor din taxa forfetară) şi, în consecinţă, de a nu putea sesiza deficienţele şi propune măsuri de remediere a acestora.

Urmare a repetatelor sesizări verbale cu privire la scăderea nejustificată a încasărilor din taxa forfetară, directorul general a rămas în pasivitate totală, astfel că am procedat la verificarea modului de încasare, însoţind taxatorii în procesul de încasare. Concluziile cu privire le verificările efectuate le-am comunicat în scris atât directorului general cât şi Consiliului de Administraţie, prin adresa nr. 2171/11.08.2011.  

În concluzii am arătat că fiecare taxator însoţit de mine în procesul de taxare a încasat cu mai mult de 500 de lei faţă de încăsările zilnice obişnuite, această diferenţă constatând-o pe fiecare dintre zonele verificate: sector de zarzavat - Piaţa Mihai Viteazul, sector flori -  Piaţa Mihai Viteazul şi Piaţa Catedralei. Făcând un calcul matematic simplu, prin adunarea a 500 de lei pentru fiecare sector verificat, rezultă suma de 1.500 lei/zi în minus. Luând în calcul doar 6 luni/an, ca fiind mai bune raportat la condiţiile meteorologice (deşi, în realitate, perioada efectiv bună e mai mare) rezultă o pierdere de 274.500 lei/an doar din aceste 3 sectoare verificate, fără a lua în considerare în acest calcul şi celelalte pieţe (Obor, Mioriţa, Soarelui, Vlaicu, Alfa, Grădişte, Fortuna, Sânicolau).

În Piaţa Fortuna, diferenţa în plus a fost de aproximativ 200 lei în  ziua verificată, iar în piaţa Obor nivelul sumei colectate a mai fost atins doar de două ori in anul 2011. Mai mult decât atât, în Piaţa Catedralei nivelul sumei încasate de taxator în prima zi în care l-am însoţit (05.08.2011) nu a mai fost atins niciodată anterior verificării, însă, în mod „surprinzător”, acest nivel a mai fost atins, chiar depăşit, doar în data de 12.08.2011 când, din nou, am însoţit taxatorul în procesul de încasare a taxei forfetare.

Plusul de venit înregistrat de societate în ultimul an se datorează, în principal, încheierii contractelor de închiriere pentru spaţiile comerciale noi din interiorul Halei din Piaţa Mihai Viteazul, unde preţul chiriei este foarte ridicat, respectiv de 2,5 lei/mp/zi fără TVA, faţă de 1,15 lei/mp/zi pentru spaţiile din exteriorul halei.

Însă, verificarea şi ţinerea sub control a colectării veniturilor din chirii este foarte uşor de realizat, fiind încasată pe bază de facturi înregistrate în evidenţa contabilă. Din contră, nu se poate susţine acelaşi lucru şi cu privire la încasările din taxa forfetară şi, cu toate acestea, nu sunt luate nici un fel de măsuri pentru a  verifica şi tine sub control procesul de colectare a acestei taxe.

Având în vedere că nu au fost întreprinse nici un fel de demersuri pentru cercetarea şi înlăturarea fenomenului prezentat mai sus, este imperios necesar ca acţionarul majoritar să cunoască aceste aspecte şi să ia măsuri urgente de verificare competentă şi serioasă şi de înlăturare a cauzelor care încurajează colectarea necorespunzătoare a taxei forfetare şi, implicit, împiedică creşterea reala şi corectă a profitului SC Tîrguri, Oboare şi Pieţe SA.

Chiar dacă societatea înregistreaza un oarecare profit, acest profit  ar putea atinge uşor cote mult mai mari, în condiţiile în care conducerea societăţii ar dori să ia măsuri în acest sens, respectiv măsuri de ţinere sub control şi îmbunătăţire a procesului de colectare a taxei forfetare. Cu stima, Săbău Daniela”.

Sursa: Observator.info

Autor: Andrei Ando ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro