5 aprilie: se deschide H&M din mallul Atrium!
30.03.2012 ⋅ 0 comentarii
H&M a realizat în România vânzări de 127 milioane de coroane suedeze (circa 14,3 milioane euro) în primul trimestru fiscal, încheiat pe 29 februarie, potrivit datelor publicate joi de retailerul suedez de îmbrăcăminte, al doilea ca mărime din lume.
În 2011, H&M a realizat în România vânzări de 267 milioane coroane suedeze (30,2 milioane euro).
La sfârşitul lunii februarie, Hennes & Mauritz deţinea 11 magazine în România.
Compania va deschide la 5 aprilie un magazin la Arad, în Atrium Center şi va continua extinderea cu unităţi în Palas Iaşi, Electroputere Craiova, Promenada Brăila şi Iulius Mall Suceava.
Primul magazin H&M din România a fost deschis în martie 2011 în centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti.
H&M a deschis în noiembrie anul trecut două noi magazine în complexele Lotus Center Oradea şi Maritimo Shopping Center Constanţa, ajungând la 11 unităţi în România, dintre care şase în capitală şi cinci în ţară. În afara celor două unităţi de la Oradea şi Constanţa, H&M mai are magazine în Timişoara, Cluj şi Braşov.
La nivel de grup, vânzările au crescut cu 13%, de la 28,7 miliarde coroane suedeze (3,24 miliarde euro) la 32,5 miliarde coroane suedeze (3,7 miliarde euro).
Profitul înainte de taxe a crescut de la 3,5 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an la 3,7 miliarde de coroane (418 milioane euro) şi a fost sub aşteptările analiştilor intervievaţi de Reuters.
Retailerul a explicat profitul sub aşteptări prin costurile mai mari şi discounturile oferite.
H&M intenţionează ca până la sfârşitul acestui an să intre pe cinci noi pieţe, respectiv Bulgaria, Letonia, Malaezia, Mexic şi, prin franciză, în Thailanda.
De peste un an, H&M se confruntă cu creşterea preţului bumbacului, cotaţia ridicată a coroanei suedeze şi costuri mai mari, cum ar fi cele legate de salariile din Asia şi cele de transport.
Spre deosebire de companii concurente, precum Zara, brand deţinut de grupul spaniol Inditex, H&M nu a majorat preţurile produselor, ceea ce i-a afectat marja de profit.
Compania H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondată în Suedia 1947 şi este listată la NASDAQ OMX Stockholm. Grupul H&M are peste 2.300 de magazine în 40 de pieţe, inclusiv magazine deschise în sistem de franciză.
Sursa: Observator.info
Autor: Observator ⋅