Local

Un buletin prea ?ndepărtat

24.07.2012 ⋅ 0 comentarii

Mutarea serviciului de eliberare a buletinelor al Primăriei la mall-ul Galleria ar fi trebuit să fie un pas înainte, un serviciu public mai de calitate, mai facil pentru cetățeni. Surpriza a fost neplăcută pentru mine și pentru soția mea, ajunși acolo să-i facem carte de identitate fiului nostru care a împlinit 14 ani.

Serviciul Primăriei de evidență a persoanei este amplasat în subsolul (mai bine spus beciul) mall-ului amintit. Accesul se face pe o ușă îngustă. Intri într-un spațiu strâmt, neaerisit, meschin. Încă de la intrare ești în pericol. O serie de praguri, ridicături, goluri, platforme sunt dispuse chiar în holul de acces, plin de public care intră și iese. Poți să-ți rupi picioarele sau gâtul. În caz de incendiu s-ar produce o catastrofă cu persoanele care ar trebui evacuate. Aștept ca inspectorii de la pompieri să aplice amenzi și să ceară remedierea situației. Din acel hol presărat cu capcane se intră în spațiul pentru public.

O încăpere neaerisită care efectiv pute, duhnește. O mulțime de oameni stau la coada care, după viteza cu care se înaintează, indică ineficiența serviciului. În acel spațiu se înghesuie bătrâni, tineri, copii, adulți „evadați” de la servici. Este cea de-a doua încercare a noastră de a depune actele pentru buletinul copilului. Prima a eșuat vineri. Am ajuns acolo la ora 13:06. Dar... surpriză! Vineri e program scurt. Luni, însă, la ora 12 ne-am pus la coadă. După fix 1 oră, timp în care am înaintat 1 metru, ghișeele s-au închis. Pauză de masă până la 14. Zeci de oameni nervoși, frustrați, grăbiți să se întoarcă la treburile lor, trebuie să aștepte o oră pentru că angajații serviciului public intră în pauză. Asta însemna că o luăm de la capăt cu statul la rând, pentru simplul fapt că birocrația Primăriei nu a înțeles să se organizeze în mod civilizat, cu numere de ordine. Pur și simplu nu le pasă! Ce să faci așadar o oră în capătul orașului, la Galleria Mall? Doar nu o să mergi în oraș ca să ai de unde să te întorci? Normal că vei alege o plimbare prin mall, un pic de shopping sau un prânz la fast-food. Desigur, acest lucru nu a fost premeditat (?!)

***

În septembrie 2011 m-am opus, în Consiliul Local, mutării acestor servicii la așa o mare distanță de centrul orașului. Puterea a replicat atunci că „pașapoartele și evidența populației” vor beneficia de condiții excelente, că arădenii vor beneficia de servicii mai bune, mai prompte, mai umane. În fapt, am constatat pe pielea mea că nu e deloc așa. Am avut dreptate – din păcate.

Sursa: Observator.info

Autor: Claudiu Cristea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro