Local

Lucrări oprite din lipsa finanţării la două pasaje de pe DN 7, investiţii de 13 milioane euro

07.08.2012 ⋅ 0 comentarii

Lucrările la două pasaje rutiere peste calea ferată, începute în 2011 pe centura municipiului Arad - parte din DN 7, au fost oprite din lipsă de finanţare, primarul oraşului acuzând "dispreţul USL" faţă de arădeni, transmite corespondentul MEDIAFX.

Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă (PDL), a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că lucrările la cele două pasaje de pe centura rutieră - parte din DN 7, începute în iunie 2011, au fost oprite de Guvern de două luni.

"Sunt dezamăgit că lucrările importante sunt oprite în municipiul Arad. Mă aşteptam ca cei care conduc astăzi România să se preocupe mai mult de problemele arădenilor. Întreruperea lucrărilor la cele două pasaje de pe centură este groaznică pentru oraş. Să opreşti o astfel de finanţare, dar în acelaşi timp să promiţi finanţare pentru un pasaj în Oradea arată dispreţul USL faţă de arădeni", a declarat Falcă.

Primarul a spus că "lucrările nu mai sunt finanţate de două luni, iar constructorul a încercat să conserve şantierele".

Potrivit Prefecturii Arad, nu se ştie dacă cele două proiecte, în valoare totală de 13 milioane de euro, vor primi în acest an finanţarea necesară pentru finalizarea lucrărilor.

"Am făcut două adrese către Guvern, prin care cerem fondurile necesare continuării lucrărilor. Cu 15 milioane de lei putem finaliza un pasaj în acest an, iar pentru continuarea lucrărilor la al doilea, care oricum nu ar fi gata în 2012, ar fi necesară suma de nouă milioane de lei. Nu am primit niciun răspuns de la Guvern", a declarat Valer Zgârdea, purtătorul de cuvânt al Prefecturii.

În iunie 2011, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţa începerea lucrărilor la două pasaje de pe centura rutieră a oraşului Arad: unul care asigura traficul peste calea ferată Arad-Bucureşti, iar al doilea peste calea ferată Curtici-Brad.

Reprezentanţii MTI şi autorităţile arădene arătau atunci că pasajele vor reduce considerabil timpii de parcurgere a centurii rutiere, în condiţiile în care barierele coboară de aproximativ 100 de ori în 24 de ore, iar timpii de aşteptare în faţa barierelor pentru şoferi sunt, în total, de trei ore într-o zi.

Cele două proiecte arată că se vor realiza economii de peste şapte milioane de euro până în 2015 prin eliminarea staţionării autovehiculelor la bariere şi economii de 500.000 de euro din reducerea numărului de accidente.

Reprezentanţii MTI anunţau că ambele pasaje trebuie finalizate cel târziu în octombrie 2012.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro