Local

Percheziţii la Romstrade şi Blue Air. "Regele asfaltului", ridicat de DNA

29.11.2012 ⋅ 0 comentarii

"Regele asfaltului" Nelu Iordache este cercetat de Direcţia Naţională Anticorupţie. El este acuzat de deturnare de fonduri europene, iar prejudiciul se ridică la şase milioane de euro. La sediile firmelor lui Iordache, Romstrade şi Blue Air, au loc percheziţii. Valentin Ionescu, analist economic, a declarat pentru REALITATEA TV că cercetarea DNA ar putea scoate la iveală o întreagă reţea.


Procurorii anticorupţie fac, joi, percheziţii la firmele Romstrade şi Blue Air, deţinute de Nelu Iordache, într-un dosar privind posibile deturnări de fonduri în cazul lucrărilor la autostrada Arad - Nădlac, au declarat surse judiciare.

Dosarul ar viza o deturnare de fonduri de şase milioane de euro la construcţia primului tronson al autostrăzii Arad-Nădlac, adjudecată de asocierea româno-portugheza Romstrade-Monteadriano, potrivit unor surse din cadrul Departamentului de Lupta Anti-Fraudă.

Nelu Iordache, nod al unei reţele


"Mă întreb dacă fără controlul de la Comisia Europeană se ajungea în situaţia asta. Problema nu este Nelu Iordache, ci cei care au permis aşa ceva. Acest personaj ar putea fi un pas spre o reţea. Cercetarea DNA este mai importantă pentru întregul mecanism", a declarat Valentin Ionescu pentru REALITATEA TV.

Hagiu: "Tot ce s-a licitat în ultimii 20 de ani a fost greşit"


Augustin Hagiu, consultant în trasporturi, a declarat pentru REALITATEA TV că tot ce s-a licitat în ultimii 20 de ani a fost greşit. Cum s-a ajuns însă la această situaţie? "Din aranjamente cu oameni din interior care stiu unde se poate muta virgula si ce poate sta la baza mutarii unei virgule intr-un caiet de sarcini. Pot aparea cantitati dublate, spre exemplu la stratul de fundare acolo unde nimeni nu vine ulterior pentru a-si da seama daca au intrat 100.000 mc sau 50.000 asa cum am patit pe A3. Se pot face foarte multe coţcării pentru ca pretul sa fie dublat, triplat etc. Nu se fac verificari asa cum trebuie si asta n-am spus-o doar eu. Aceste verificari sunt de forma. Baga ma 500 ca merge si treci si semnează", a explicat Hagiu pentru REALITATEA TV.

CNADNR a reziliat contractul pentru construirea primului tronson

CNADNR a reziliat pe 22 noiembrie contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, principalul motiv invocat fiind întârzierea lucrărilor. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.

"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă rezilierea contractului «Proiectare şi execuţie Autostrada Nădlac - Arad şi drum de legătură, Lot 1, km 0+000 – km 22+218», semnat cu asocierea Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao - Donrep Construct. Menţionăm că în data de 08.11.2012, CNADNR a transmis înştiinţarea de reziliere a contractului în conformitate cu prevederile sub-clauzei 15.2 din condiţiile speciale ale contractului. Decizia de transmitere a Înştiinţării de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către antreprenor - în principal în ceea ce priveşte progresul înregistrat în derularea lucrărilor - dar şi referitor la alte deficienţe constatate", se arată într-un comunicat transmis de CNADNR.

Motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de întârzierile de execuţie

Directorul general al CNADNR, Mircea Pop a declarat în 9 noiembrie pentru că a fost notificat constructorul, iar rezilierea de facto a contractului va fi operată în termen de 15 zile. El a precizat că motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de întârzierile în execuţie, proiectul fiind în prezent la stadiul de 20%, faţă de 70%, cât ar fi fost indicat.

Pop a adăugat că există şi alte motive pentru rezilierea contractului. "Este un complex de împrejurări, mai amplu", a precizat şeful CNADNR.

PremierulVictor Ponta a afirmat atunci, confirmând informaţiile transmise anterior de MEDIAFAX, că proiectul de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac, finanţat şi de către Uniunea Europeană, a fost licitat în condiţii considerate de Comisia Europeană ca fiind greşite, astfel este posibilă rezilierea contractului şi organizarea unei noi licitaţii.

Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro