Local

Reducerile de sărbători au fost doar de faţadă

07.01.2013 ⋅ 0 comentarii

Au trecut si sărbătorille iar marile magazine au facut ce au ştiut mai bine. Au încasat sume importante pe promoţii, multe dintre acestea doar imaginare şi afişate într-un dispreţ total faţă de cumpărător. Dacă în străinătate ar fi făcut aşa ceva, aceste magazine ar fi fost desfiinţate de mult. Însă, la noi, se poate. Şi asta pentru că majoritatea consumatorilor nu se mai sinchisesc să depună plângeri iar cei de la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului pot intereveni în special doar atunci când au reclamaţii scrise.


Promoţiile la produsele de sărbători au fost mai la tot pasul. Numai că o simplă analiză a preţurilor te face să îţi dai seama că o mare parte a acestor promoţii erau în fapt ... cam la aceleaşi preţuri. Îmbrăcate cu o etichetă mai colorată, care să ia faţa clienţilor interesaţi mai mult de ceea ce au nevoie de sărbători. Presaţi de timp, oamenii nu s-au mai uitat pe ce au dat banii şi au umplut buzunarele marilor comercianţi. În fapt, multe dintre oferte au fost înşelătoare şi pot fi încadrate cu uşurinţă la categiria înşelăciune. Dovadă stau etichetele afişate în diverse magazine din întreaga ţară.  Şi aici nu vorbim doar de un anumit lanţ de magazine ci în general de comercianţii care s-au obişnuit ca de sărbători să îşi complezeze profitul care nu l-au făcut peste an.

În timp ce în străinătate astfel de situaţii sunt taxate imediat, la noi situaţia este mult îndulcită. Autorităţile nu reuşesc să oprească acest fenoment. Poate şi pentru că, cei mai mulţi dintre noi ştim deja că majoritatea preţurilor explodează cu câteva săptămâni înaintea marilor sărbători. Cu toate că aceste situaţii sunt evidente, autorităţile pot interveni doar în cazul în care există dovezi de concurenţă neloială. Însă, la noi nici nu poate fi vorba de aşa ceva. Directorul executiv adjunct al ANAF Arad Ladislau Elek susţine că impectorii au verificat mai multe centre comerciale înaintea sărbătorilor, însă, atribuţiile acestor inspectori sunt limitate. Acestia pot lua măsuri doar în cazulş în care sunt dovezi de concurenţă neloială. „ În cadrul ANAF Arad avem un compartiemt care se ocupă de aceste probleme. Noi putem interveni doar în cazil în care există suspiciuni de concurenţă neloială. Nu ăutem interveni în cazul unor promoţii decât atunci când constatăm că se vinde sub preţul de achiziţie iar aici putem vorbi deja de altceva” declară directorul executiv adjunt ANAF Arad Ladislau Elek.

De ce îşi permit unele dintre marile lanţuri de magazine să practice promoţii de faţadă? Răspounsul este cât se poate de simplu. Consumatoul din ţara noastră este apărat mai puţin. Se intervine doar pompieristic şi în cazuri care devin scandal naţional. Şi cam atat din păcate. În rest, omul de rând este lăsat la mâna marilor „ şmecheri” care ştiu să facă profit dintr-un singur condei. Aşa se întâmplă şi cu preţul la carburat dar şi la apă minerală sau chiar biscuiţi. Cu se face că România care foloseşte în mare parte petrolul extras din proproiul subsol are preţuri la carburanţi la fel ca peste hotare iar în multe cazuri chiar mai mare? Cum se face că în ţara noastră până şi apa este mai scumpă ca în străinătate. Asta în condiţiile în care aceasta este doar ămbuteliată şi transpoprtată la raft? Sunt întrebări la care ar trebui să dea răspuns autorităţile care în mod normal vechează la bunul mers al lucrurilor. Numai că, aceste răspunsuri întârzâie să apară. Şi în aceste condiţii ne mirăm că marile companii nu au practici mult mai dure cu noi. Dar poate că acestea sunt lecţii pe care fiecare dintre noi trebuie să le învăţăm. Din pacate, le învăţăm în detrimentul nostru şi pe buzunarul şi aşa sărăcit al fiecăruia dintre noi.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro