Lotul Romstrade al Autostrăzii Nădlac ? Arad, scos din nou la licitaţie. C?nd ar trebui să fie finalizat
11.04.2013 ⋅ 0 comentarii
Lotul 1 al Autostrazii Nadlac – Arad, cu o lungime de 22,2 kilometri, a fost scos din nou la licitatie, dupa ce CNADNR a reziliat, in toamna anului trecut, contractul incheiat cu o asociere al carei lider era Romstrade, firma lui Nelu Iordache, acuzat de deturnare de fonduri europene pentru constructia autostrazii.
Proiectul include si realizarea unui drum de legatura, in lungime de 6,62 kilometri, intre DN7 Nadlac si autostrada. Nadlac – Arad face parte din Coridorul IV pan-european si este finantata in proportie de 85% din fonduri UE nerambursabile.
Potrivit anuntului publicat de CNADNR, firmele interesate de continuarea lucrarilor incepute de Romstrade trebuie sa depuna ofertele pana pe data de 3 iunie, ora 15.59. Ofertele vor fi deschide pe 4 iunie, la ora 11.00, la sediul companiei.
Valoarea minima estimativa a contractului este de 304 milioane de lei, fara TVA, care include si suma de 30,4 milioane de lei, reprezentand cheltuieli diverse neprevazute reprezentand 10% din valoarea estimata. Valoarea maxima estimata este de 364,8 milioane de lei.
Curios este ca, anterior, contractul fusese adjudecat pentru 383 de milioane de lei fara TVA, iar in documentatia de licitatie se sustine ca Romstrade a realizat aproape 40% din lucrari, ceea ce ar fi insemnat lucrari in valoare de 153 de milioane de lei, astfel ca pentru diferenta de executat ar fi trebuit sa ajunga 230 de milioane de lei.
Aproape un an timp pierdut
Contractul va avea o durata de 5 ani de la data atribuirii, din care 4 ani va fi perioada de garantie a lucrarilor si un an cea de executie. Prin urmare, lotul 1 din Autostrada Nadlac – Arad va fi finalizat, in cel mai optimist caz, in vara anului viitor, daca la aceasta licitatie nu vor exista contestatii, iar atribuirea contractului se va face in cursul acestei veri. Intr-o estimare mai realista, contractul va fi atribuit in toamna, iar autostrada va fi finalizata spre finele anului 2014.
In cazul altor 4 loturi din Coridorul IV, pentru care licitatiile au fost organizate in august, desemnarea castigatorilor este asteptata de aproape 8 luni de zile!
Nadlac - Arad va trebui sa faca legatura cu Autostrada M43 Mako – Nagylak, al carei termen de finalizare este septembrie 2014.
Contractul cu Romstrade, pentru executia primului lot, a fost reziliat in noembrie anul trecut, motivatia oficiala fiind intarzierea lucrarilor. Nelu Iordache a fost insa acuzat de deturnarea a circa 6 milioane de euro din banii alocati autostrazii, pentru cumpararea unui avion pentru compania Blue Air, detinunta de acelasi om de afaceri, si pentru achizitia unor terenuri destinate construirii unui aeroport in Adunatii Copaceni.
Autostrada Nadlac – Arad ar fi trebuit finalizata luna aceasta, insa si lucrarile la lotul 2, executate de firma austriaca Alpine, sunt in intarziere.
Guvernul a promis de nenumarate ori, dupa rezilierea cointractului initial, ca autostrada va fi gata in acest an. Mai mult, la momentul rezilierii, CNADNR anunta ca licitatia va fi reluata in ianuarie 2013.
Ironia face ca, daca vechiul contract nu ar fi fost reziliat, autostrada sa fi fost finalizata mult mai mai devreme decat in noile conditii.
Sursa: Observator.info
Autor: finantistii.ro ⋅