Local

?Board-ul? municipiului re?ncărcat (reloaded). Primarul Falcă vrea să facă altul căruia să-i fie preşedinte de onoare!

14.05.2013 ⋅ 0 comentarii

La trei ani după constituirea Boardului Municipiului Arad, Primăria pune la transparenţă un proiect de hotărâre ce cuprinde un regulament de funcţionare a acestuia în 5 puncte, alături de un regulament de desfăşurare a dezbaterilor publice pe marginea proiectelor de hotărâre supuse transparenţei. Interesant  este că acest proiect de hotârâre nu modifică hotârâri anterioare la Consiliului Local Municipal, deşi cel puţin partea cu desfăşurarea dezbaterilor publice ar trebui să fie reglementată deja,  ci vine să reglementeze cele două aspecte ca şi cum ele s-ar fi desfăşurat până acum doar în baza unor cutume.

În titlu, proiectul de hotărâre în cauză propune Consiliului Local „aprobarea unor măsuri în vederea creşterii gradului de participare a cetăţenilor la procesul de luare a deciziilor la nivelul administraţiei publice locale din judeţul Arad”. Anexa 2 cuprinde regulamentul (în 5 puncte) de funcţionare a Boardului, articolele cuprinzând informaţii cunoscute deja. Board-ul se doreşte a fi „un grup consultativ de reprezentare civică, având rol de formulare propuneri şi acţiuni în toate domeniile ce au legătură cu activitatea Primăriei Municipiului Arad”. Tot articolul 1 ne spune că Board-ul este alcătuit din „20 până la 35 de persoane”, reprezentanţi de marcă ai diverselor domenii de activitate sau categorii de vârstă care „în decursul activităţii au acumulat o experienţă civică şi profesională de excepţie”.

Articolul 2 ne spune tot ceea ce ştiam deja, şi anume că primarul este cel care numeşte, prin dispoziţie, membrii Board-ului – dacă aceştia sunt de-acord. La prima întrunire se alege un preşedinte şi doi vicepreşedinţi iar primarul are rezervată funcţia de preşedinte de onoare!  Trebuie menţionat că în actualul Board, primarul Gheorghe Falcă deţine funcţia de „preşedinte executiv”. Şedinţele Board-ului, conform noului regulament propus, vor avea loc cel puţin trimestrial (nu lunar, ca şi până acum), secretariatul de şedinţă fiind asigurat de Direcţia Strategii Publice şi Comunicare din cadrul Primăriei. Anual se va întocmi un Raport de activitate.

Cam atât în privinţa regulamentului de funcţionare a Board-ului Municipiului Arad. Evident că au rămas nereglementate foarte multe aspecte precum: votul în cadrul şedinţelor, modalităţile de ieşire/excludere din Board, durata mandatului Boardului, şi altele. Acest Board a fost înfiinţat în 2010 (pentru prima dată), în vremea când unele asociaţii ale societăţii civile se afirmau vizibil în societatea arădeană. Până acum nu a reuşit să fie un organism funcţional şi este clar că în baza proiectului de hotărâre supus transparenţei  primarul Gheorghe Falcă doreşte să-l „reformeze” şi să-l aducă mai mult sub patronajul său, având acum poziţia preşedintelui de onoare.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro