Local

Cine e hoţ: E-ON sau arădeanul consumator captiv?!

25.07.2013 ⋅ 0 comentarii

Care or fi „specialiştii” E-ON Energie România care stabilesc criteriile de calcul al consumului estimat de gaz şi ce fel de grilă aplică?! Cifrele sunt scoase din burtă, iar oamenii sunt puşi la plată fără niciun fel de discernământ din partea furnizorului de gaz. Un caz grav ne-a fost semnalat ieri de unul dintre clienţii E-ON, care ne-a demonstrat că i s-a estimat pe o singură lună un consum de peste două ori mai mare decât cel pe ultimele şapte luni, cumulat, incluzând în acestea şi lunile de iarnă!

Concret, cititoarea noastră ne-a prezentat factura scadentă la finalul lunii iulie. Trebuie să plătească 771 de lei, consum estimat pe iunie. Doar că, de la recepţionarea instalaţiei de gaz şi până în luna iunie, timp de şapte luni de zile, cititoarea noastră a consumat, în total, de două ori mai puţin decât estimează E-ON pe o singură lună! În noiembrie-iunie, consumul total de gaz a fost de 273 metri cub, iar în iunie E-ON a estimat nici mai mult, nici mai puţin, de 584 metri cub, în miezul verii, la o casă unde se locuieşte doar ocazional! O anomalie pe care cititoarea noastră o explică prin faptul că până în iunie a citit şi a raportat dânsa consumul de gaz, iar în ultima lună E-ON, conform contractului, a făcut o regularizare estimată a consumului.

„Practic, au presupus că sunt hoaţă şi nu am declarat consumul real. Dar nu s-au obosit să vină să verifice la ceas, nu i-a interesat punctul meu de vedere. Trebuie să plătesc 771 de lei, chiar dacă nu am consumat gazul, altfel am fost ameninţată că voi fi debranşată şi voi suporta costuri suplimentare de rebranşare, de 136 de lei, plus penalităţi de întârziere”, ne-a declarat cititoarea noastră.

Ne-am interesat la E-ON, unde ni s-a spus că regularizarea este o procedură normală şi că se aplică periodic, pentru reglarea consumului. Dar într-o asemenea manieră?! Să estimezi un consum de două ori mai mare, într-o singură lună, decât în celelalte şapte luni precedente, cumulat?! La mijloc este fie rea-credinţă, fie faptul că la biroul care se ocupă cu estimarea consumului sunt mari probleme de aritmetică, fie obrăznicia unui furnizor care are ce atitudine pofteşte faţă de consumatorul captiv!

Alţi clienţi E-ON ne-au informat că au fost obligaţi să plătească astfel de regularizări în luna decembrie, în valoare la fel de mare, văzându-se în situaţia de a rămână fără bani de sărbători, pentru că îşi plătesc facturile în avans. Oamenii devin, vrând-nevrând, creditori ai E-ON, care dobândeşte astfel periodic bani mulţi fără dobândă şi formalităţi bancare, de care se poate folosi cum pofteşte. Practic arădenii fac o creditare-firmă către E-ON Energie România, dar în condiţiile dictate de debitor! Ne întrebăm dacă aşa funcţionează această firmă şi în Germania şi dacă acolo îşi permite astfel de inginerii financiare?!  

Ne-am adresat Protecţiei Consumatorului cu acest caz şi vom reveni cu amănunte, pentru că, aşa cum am promis încă de la primul număr al ziarului, ne propunem să reprezentăm arădenii în relaţia cu instituţiile abuzive şi să fim un partener corect al cetăţeanului.

Sursa: Observator.info

Autor: Ziarul Aradul ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro