FINALIZARE PROIECT ?PROMOVAREA TURISMULUI ARĂDEAN PRIN CIRCUITE CULTURALE?
10.09.2013 ⋅ 0 comentarii
Consiliul Judeţean Arad, în calitate de beneficiar, anunţă finalizarea proiectului „Promovarea Turismului Arădean prin Circuite Culturale”. Proiectul a fost finanţat de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de interventie 5.3 “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, Operaţiunea „Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice”.
Obiectivul general al proiectului se referă la promovarea produselor turistice specifice culturale ale judeţului Arad sub formă de circuite cultural-turistice, astfel încât să se ajungă la o creştere a numărului de turişti, dar şi la o dezvoltare economică şi socială eficientă a judeţului, respectând principiile dezvoltării durabile şi protecţiei mediului. Acest lucru se va concretiza prin conceperea a trei trasee turistice în judeţul Arad şi promovarea lor prin instrumente specifice de marketing.
Cele trei circuite turistice promovate în cadrul proiectului sunt: “Drumul Vinului”, în care s-au valorificat principalele obiective turistice din această zonă, inclusiv elemente naturale şi antropice, “Pe urmele istoriei arădene - un circuit al cetăţilor, siturilor arheologice şi al ansamblurilor arhitecturale”, prin care s-au promovat cetăţile, sit-urile arheologice şi ansamblurile arhitecturale, “Descoperă pacea sufletească – un circuit cultural, spiritual şi ecumenic”, în care s-a urmărit promovarea bisericilor şi mănăstirilor considerate monument istoric.
Valoarea totală efectivă a proiectului este de 514.630,79 lei, din care: valoarea eligibilă 411.778,53 lei, valoarea neeligibilă 4.285,89 lei, iar TVA 98.566,37 lei. Asistenţa financiară nerambursabilă este de 403.542,95 lei şi contribuţia proprie la cheltuielile eligibile şi neeligibile este de 12.521,46 lei.
Durata implementării proiectului este de 36 luni (29.09.2010 – 29.09.2013).
În cadrul proiectului se numără următoarele rezultate: 10.000 pliante; 10.000 postere A2; 3.000 ghiduri turistice însoţite de hărţi turistice; 15.000 cărţi poştale însoţite de DVD-uri turistice; 1.000 albume însoţite de dvd-uri turistice 1 spot TV 30 s; 2 apariţii de 30 min în cadrul postului naţional de televiziune TVR 3; s-a participat la patru târguri de turism: la Bucureşti (Târgul de Turism de la Romexpo şi Târgul de turism Etno Rustica); Cluj (Târgul de TurismTouristica) şi Timişoara (Târgul de Turism Shop-ul de vacanţă); bază de date referitoare la obiectivele turistice din judeţul Arad; 40 de panouri de informare turistică; distribuirea de pliante, postere A2, albume turistice, ghiduri turistice, hărţi turistice, DVD-uri turistice, cărţi poştale.
Proiectul a avut un impact important în ceea ce priveşte promovarea acestor circuite turistice prin instrumente de comunicare şi de marketing. Acest lucru a determinat ca imaginea judeţului Arad, ca destinaţie turistică, să fie îmbunătăţită, fapt demonstrat prin creşterea numărului de turişti în această zonă de la 161.554, la începutul perioadei de implementare şi până la aproximativ 197.277, la sfârşitul perioadei de implementare.
Sursa: Observator.info
Autor: Observator ⋅