Local

Noile rastele amplasate ?n Arad, considerate o alegere neinspirată de către biciclişti. Află motivul

22.11.2013 ⋅ 0 comentarii

Biciclistii aradeni au cerut ani la rand, pe langa amenajarea de piste, si amplasarea de rastele in oras, insa cand Primaria a decis sa faca acest lucru, a ales un model de suport stradal de biciclete care nemultumeste.

 In ultimele luni, au fost amplasate 80 de rastele de biciclete, cu bani economisiti la un proiect transfrontalier care a avut ca obiect elaborarea studiilor tehnice pentru amenajarea unor piste in Arad si Gyula.

Municipalitatea aradeana a avut la dispozitie peste 90.000 de euro pentru stabilirea detaliilor tehnice ale pistei de 14 kilometri ce va fi amenajata pe malul Muresului, insa nu i-a cheltuit pe toti.

Rastelele cumparate cu diferenta de bani sunt, insa, niste structuri care nu prea seamana cu cele destinate sprijinirii si asigurarii bicicletelor impotriva furtului.

Reprezentantii Asociatiei “Biciclistii Amatori” din Arad, care are peste 1100 de membrii si sustinatori, spun ca au fost conslutati de Primarie, referitor la amplasarea de rasteluri, dar numai dupa ce acestea au fost cumparate.

Coriolan Emmanuel Barbat, vicepresedinte Asociatia “Biciclistii Amatori”: “Apreciem faptul ca Primaria a depus efort si a cumparat rasteluri, dar modelul ales este cat se poate de neinspirat. Arata ca niste structuri neterminate, parca lipsesc anumiti elementi. Desi aceste rasteluri sunt mari si ocupa spatiu, nu pot fi incadrate decat trei sau patru biciclete”.

Mai multe biciclete ar incapea in spatiile dintre partile metalice doar daca s-ar sprijini una de alta, insa atunci ar trebui legate intre ele pentru a nu cadea prada hotilor.

Reprezentantii Primariei Arad spun ca au avut de ales dintre mai multe modele omologate, iar cel achizitionat ofera confort la manevrarea bicicletei in timpul prinderii sau detasarii de cadrul metalic.

Corina Draghici, purtator de cuvant Primaria Arad: “Acest model a fost ales pentru ca permite prinderea bicicletei de cadru, nu de roti. De asemenea, s-a dorit ca manevrarea bicicletei sa se poata face in conditii de acces comod, acesta fiind rolul spatiilor largi dintre elementii metalici”.

Totusi, biciclistii par sa nu fi apreciat noile rastele, iar dovada sta faptul ca acolo unde ele sunt amplasate langa vechile structuri metalice, doar acelea sunt utilizate.

Cele 80 de rastele au fost amplasate in apropierea institutiilor publice, bisericilor, pietelor, scolilor si in alte locuri aglomerate din oras.

Sursa: Observator.info

Autor: Pro TV ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro