Local

Arad: Sute de transporturi de balast pentru autostrada din Ungaria ?ngreunează traficul la frontieră

02.12.2013 ⋅ 0 comentarii

Primarul oraşului de frontieră Nădlac, Vasile Ciceac, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX că a solicitat intervenţia tuturor autorităţilor competente "pentru a normaliza situaţia apărută la frontiera cu Ungaria", după ce în ultimele săptămâni a crescut semnificativ traficul greu, pentru că se transportă din judeţul Arad nisip, pietriş şi alte materiale pentru construirea autostrăzii în Ungaria.

"Sunt aproximativ 150 de autobasculante şi alte utilaje grele care fac trei şi chiar patru curse pe zi în Ungaria, încărcate cu balast adus de la exploatări din judeţul Arad. Asta înseamnă în jur de 500 de transporturi pe zi, iar aceşti şoferi ocolesc coloana obişnuită de automarfare aflate la ieşirea din ţară, astfel că apar ambuteiaje şi scandaluri", a declarat primarul.

Potrivit sursei citate, şoferii care transportă materiale de construcţii intră pe contrasens, pe DN7, pentru a ocoli coloanele obişnuite de TIR-uri care aşteaptă controlul de frontieră la Nădlac.

"Am cerut Poliţiei de Frontieră şi Poliţiei Nădlac să ia măsuri, pentru că sunt multe scandaluri între şoferi. Traficul rutier e îngreunat şi în oraşul nostru, şi la intrare, pe DN7, iar o soluţie ar fi aceea de a se aproba devierea transporturilor destinate autostrăzii din Ungaria pe un drum judeţean. La frontieră, aceste utilaje ar trebui să fie lăsate să treacă pe lângă cântar, acolo unde au loc blocaje, pentru că şoferii care au mărfuri generale nu îi lasă pe ceilalţi să intre în faţă. Oricum, maşinile cu balast sunt cântărite după încărcare", a declarat primarul.

Edilul a spus că circulaţia acestor utilaje grele ar trebui deviată pe DJ 709D Semlac-Şeitin-Nădlac, cerând susţinerea Consiliului Judeţean în acest sens, dar fără să fi primit răspuns până în prezent.

Vasile Ciceac spune că pe partea ungară a graniţei a fost deschisă deja o bandă suplimentară pentru aceste transporturi de balast.

"Materialele sunt duse la şapte kilometri de graniţă, unde se lucrează la ultimul tronson al autostrăzii din Ungaria, parte din coridorul IV pan-european, care se va lega pe viitor de A1", a adăugat Ciceac.

Acesta a spus că a vorbit cu unii şoferi care fac curse între Arad şi Ungaria, iar aceştia au afirmat că nu pot aştepta în coloana de automarfare, pentru că fac trei sau patru transporturi pe zi şi nu s-ar încadra în timp.

Reprezentanţii Poliţiei de Frontieră Arad nu au oferit un punct de vedere cu privire la această situaţie sau la soluţia propusă de primar, de a se deschide o bandă suplimentară pentru transporturile de balast.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro