Local

Primăria Arad: CNADNR a promis reluarea finanţării la pasajele rutiere blocate din 2012

31.01.2014 ⋅ 0 comentarii

Reprezentanţii Primăriei Arad afirmă că, în urma unor discuţii cu responsabilii CNADNR, au primit promisiuni privind reluarea finanţării pentru pasajele de pe centura N-V a oraşului, la care lucrările au fost blocate în 2012, suma necesară pentru finalizare fiind de 45 de milioane de lei.

Într-un comunicat de presă remis, miercuri, de Primăria Arad, se arată că au existat discuţii cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) privind reluarea lucrărilor la pasajele de pe centura N-V a municipiului, parte din DN7, şi s-au primit promisiuni pentru alocarea fondurilor necesare astfel ca cel puţin unul dintre obiective să fie finalizat în 2014.

"Urmare a discuţiilor purtate de reprezentanţii Primăriei Arad cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, responsabilii CNADNR au promis că se vor relua în acest an lucrările la pasajele rutiere peste calea ferată pe şoseaua de centură a municipiului Arad. În prima fază, în 2014 va fi finalizată investiţia de la pasajul din zona CET", se arată în comunicat.

Sursa citată adaugă că lucrările de construcţie a celor două pasaje peste calea ferată au început în anul 2011, cu termene de finalizare în cursul anului 2012, şi au fost oprite oprite în august 2012, "în fază foarte avansată de execuţie (80%, respectiv 65%), din cauza sistării finanţării guvernamentale".

Directorul regional al CNADNR, Ioan Ambruş, a declarat că a fost sunat de către primarul Aradului, Gheorghe Falcă (PDL), şi întrebat despre situaţia pasajelor, el răspunzând că a solicitat finanţare şi că se aşteaptă aprobarea sumei necesare.

"I-am transmis primarului că am solicitat deja finanţarea necesară pentru încheierea lucrărilor la ambele pasaje şi că avem promisiuni că vom primi banii cel puţin pentru finalizarea unuia dintre pasaje în acest an. Lista de investiţii a CNADNR ar urma să fie aprobată săptămâna viitoare", a declarat Ambruş.

Conform sursei citate, pentru finalizarea pasajului aflat în faza cea mai înaintată a execuţiei lucrărilor ar fi necesară suma de 15 milioane de lei, iar pentru al doilea pasaj ar fi necesari 30 de milioane de lei.

Regionala Timişoara a CNADNR a solicitat întreaga sumă, de 45 de milioane de lei, în 2014.

"Chiar dacă am primi toţi banii, al doilea pasaj nu ar putea fi gata în acest an, decât în 2015, pentru că lucrările ar putea începe cel mai devreme după 31 martie", a adăugat Ambruş.

Conform sursei citate, lucrările nu sunt într-un stadiu atât de avansat pe cât a fost prezentat în comunicatul Primărei Arad, execuţia fiind la 60 la sută în cazul pasajului de la CET şi la 30 la sută în cazul celui de-al doilea pasaj.

În iunie 2011, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii anunţa începerea lucrărilor la două pasaje pe centura N-V (DN7), unul care asigura traficul rutier peste calea ferată Arad-Bucureşti, iar al doilea peste calea ferată Curtici-Brad. Investiţiile anunţate în cele două proiecte se ridicau la suma de 13 milioane de euro.

Reprezentanţii MTI şi autorităţile arădene arătau, la vremea respectivă, că pasajele vor reduce considerabil timpii de parcurgere a centurii rutiere, în condiţiile în care barierele coboară de aproximativ 100 de ori în 24 de ore, iar timpii acumulaţi de aşteptare în faţa barierelor pentru şoferi sunt de trei ore într-o zi.

Oficialii afirmau că se vor realiza economii de peste şapte milioane de euro până în 2015 prin eliminarea staţionării autovehicolelor la bariere şi economii de 500.000 de euro din reducerea numărului de accidente.

Reprezentanţii MTI anunţau că pasajele vor fi gata cel târziu în octombrie 2012, dar lucrările au întârziat şi au fost oprite în vara anului 2012, din cauza sistării finanţăriii guvernamentale.

În 29 iulie 2013, liderii PDL Arad afirmau că finalizarea celor două obiective va impune costuri suplimentare, din cauză că lucrările sunt blocate de prea mult timp, iar o parte dintre materialele cumpărate deja s-au deteriorat.

Democrat-liberalii arătau că nu s-a recurs la conservarea şantierului, pentru că ar fi costat la fel cât finalizarea investiţiilor, iar din această cauză "vor apărea costuri suplimentare".

De asemenea, în august 2013, preşedintele Traian Băsescu, prezent în Arad pentru a verifica stadiul lucrărilor la autostrada Nădlac-Arad, a criticat oprirea lucrărilor la cele două pasaje de pe centură, verificând şantierele din elicopter.

În luna noiembrie 2013, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu (PDL), declara că investiţiile la cele două pasaje vor rămâne blocate şi în 2014, pentru că Guvernul nu a prevăzut fondurile necesare şi critica "decizia Guvernului de a scoate de pe lista de investiţii două dintre cele mai importante proiecte ale judeţului Arad".

"Lucrările, începute în anul 2011, au fost oprite de Guvernul USL din lipsă de finanţare. În permanenţă, atât parlamentarii USL cât şi Guvernul au declarat că aceste două pasaje vor fi pe lista de investiţii. Constat că nici pentru anul 2014 nu avem finanţare, iar blocarea acestor lucrări conduce la pierderi de milioane de euro. Guvernul a ignorant şi ignoră în continuare solicitările noastre", spunea Ioţcu.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro