Local

Finalizarea autostrăzii la Arad, solicitată Guvernului şi de conducerea Dacia

25.02.2014 ⋅ 0 comentarii

Uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Re­nault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea cos­turilor salariale "la un anumit nivel", afirmă directorul general al Dacia, Nicolas Mau­re.

"Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noas­tre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spu­ne că 30 de euro nu sunt nici mult, nici pu­ţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deo­cam­dată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzi­na din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger", a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.

El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi Ro­mânia, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competi­tivă, este important ca România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Eu­ro­pei.

În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Re­nault România.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat recent că nefinalizarea Coridorului IV pa­ne­uropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Da­cia, care deja extinde uzina din Maroc.

Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur".

În replică, premierul Victor Ponta a de­clarat că afirmaţia preşedintelui reprezintă o "inconştienţă sinistră, o tâmpenie", adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiilor.

Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi că are încredere în ce spune preşedintele Re­nault, nu în ce "mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu".

 Ulterior, grupul francez a transmis că nu vrea să părăsească România, unde a in­vestit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia in­frastructurii este determinantă pentru pro­iectele viitoare.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro