Şoferii arădeni, ?ncurcaţi de amplasamentul staţiei de tramvai din zona Traian
06.03.2014 ⋅ 0 comentarii
Berd II ar fi trebuit să fie soluţia pentru fluidizarea traficului în zonele cheie ale oraşului. Însă de la idee şi până la practică e cale lungă. Calea Romanilor din Arad reprezintă un exemplu în acest sens – amplasarea staţiilor de tramvai în actuala reorganizare mai mult încurcă şoferii decât să-i ajute să circule mai fluent.
În urma proiectului de modernizare a uneia dintre cele mai circulate artere din oraş, cel cuprins între Piaţa Romană – Calea Romanilor – Calea Timişorii, tronsonul Calea Romanilor a suferit anumite modificări. Dacă în starea veche a drumului – staţile de tramvai era prevăzute fără refugiu, situaţia s-a schimbat odată cu reabilitarea. Constructorii au decis că o soluţie mai bună ar fi ca noile staţii de tramvai să cuprindă şi refugiu pentru pietoni. Ceea ce încurcă şi mai mult traficul în zonă “staţia de tramvai amenajată înaintea de urcarea pe pod, chiar într-o uşoară curbă, crează un nod, astfel că şoferii sunt obligaţi să frâneze formându-se în orele de vârf cozi kilometrice”, a spus o şoferiţă care trece zilnic prin această zonă. Soluţia tehnică găsită de responsabilii acestui proiect nu e pe gustul nici măcar a celor pentru care a gândită modificare - arădenii care folosesc mijloacele de transport în comun. ,,E puţin periculos, drumul e îngust şi staţia de tramvai la fel”, a precizat o femeie care circulă cu tramvaiul.
Această modificare a fost realizată în urma unui studiu tehnic realizat de experţii mai multor instituţii publice din Arad, iar la proiectarea acestor staţii de tramvai s-a ţinut cont de mai multe aspecte. Conform purtătorului de cuvânt a Primăriei Arad, Corina Drăghici ,,toate lucrările de investiţii realizate de primăria Arad sunt realizate în baza unor proiecte tehnice care sunt întocmite de specialişti. Aceste proiecte tehnice – în funcţie de tipul de lucrare au normele specifice prevăzute de legislaţia dar şi normele aplicate la realitatea locală, respectiv în cazul de faţă configuraţia stradală şi a linilor de tramvai”.
Parte a proiectului BERD II
În cadrul etapei a doua, de finanţare a investilor în infrasctructură a fost cuprins tronsonul Calea Romanilor – Calea Timişorii. În cadrul proiectului au fost reabilitate liniile de tramvai pe o lungime de 6,3 km, linii aeriene de contact şi 39.345 mp de carosabil. S-au amenajat, totodată, 21.510 mp de trotuare, 3.450 mp parcări şi 11 instalaţii de semaforizare - nefolosite încă-. Finanţarea, în valoare de 11,3 milioane euro, a fost asigurată parţial de creditul BERD II - 6,5 milioane euro - şi cofinanţată de la bugetul local cu 4,8 mil. euro.
Sursa: Observator.info
Autor: Observator ⋅