Local

Şoferii arădeni, ?ncurcaţi de amplasamentul staţiei de tramvai din zona Traian

06.03.2014 ⋅ 0 comentarii

Berd II ar fi trebuit să fie soluţia pentru fluidizarea traficului în zonele che­ie ale oraşului. Însă de la idee şi până la practică e cale lungă. Calea Ro­manilor din Arad reprezintă un exemplu în acest sens – amplasarea sta­ţiilor de tramvai  în actuala reorganizare mai mult încurcă şoferii decât să-i ajute să circule mai fluent.

 În urma proiectului de moder­nizare a uneia dintre cele mai circulate artere din oraş, cel cuprins între Piaţa Romană – Calea Ro­ma­nilor – Calea Timişorii, tronsonul Calea Romanilor a suferit anumite modificări. Dacă în sta­rea veche a drumului – staţile de tramvai era prevăzute fără refu­giu, situaţia s-a schimbat odată cu rea­bilitarea. Constructorii au decis că o soluţie mai bună ar fi ca noile staţii de tramvai să cuprindă şi re­fugiu pentru pietoni. Ceea ce în­curcă şi mai  mult traficul în zo­nă “staţia de tramvai amenajată îna­in­tea de urcarea pe pod, chiar în­tr-o uşoară curbă, crează un nod, ast­fel că şoferii sunt obligaţi să frâneze formându-se  în orele de vârf cozi kilometrice”, a spus o şo­feriţă care trece zilnic prin această zonă. Soluţia tehnică găsită de res­­ponsabilii acestui proiect nu e pe gustul nici măcar a celor pentru care a gândită modificare - ară­denii care folosesc mijloacele de transport în comun. ,,E puţin pe­ri­culos, drumul e îngust şi staţia de tramvai la fel”, a precizat o fe­meie care circulă cu tramvaiul.

Această modificare a fost rea­li­zată în urma unui studiu tehnic realizat de experţii mai multor ins­tituţii publice din Arad, iar la pro­iectarea acestor staţii de tramvai s-a ţinut cont de mai multe as­pec­te. Conform purtătorului de cu­vânt a Primăriei Arad, Corina Dră­ghici ,,toate lucrările de investiţii  realizate de primăria Arad sunt realizate în baza  unor proiecte teh­nice care sunt întocmite de specialişti. Aceste proiecte tehnice – în funcţie de tipul de lucrare au normele specifice prevăzute de le­gislaţia dar şi normele aplicate la realitatea locală, respectiv în ca­zul de faţă  configuraţia stradală şi a linilor de tramvai”.

 Parte a proiectului BERD II

 În cadrul etapei a doua, de fi­nan­ţare a investilor în infrasctructură a fost cuprins  tronsonul Ca­lea Romanilor – Calea Timişorii. În cadrul proiectului au fost rea­bi­litate liniile de tramvai pe o lun­gime de 6,3 km, linii aeriene de con­tact şi 39.345 mp de carosa­bil. S-au amenajat, totodată, 21.510 mp de trotuare, 3.450 mp parcări şi 11 instalaţii de semaforizare - ne­folosite încă-. Finanţarea, în valoa­re de 11,3 milioane euro, a fost  asi­gurată parţial de creditul BERD II - 6,5 milioane euro - şi cofinan­ţa­tă de la bugetul local cu 4,8 mil. euro.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro