?n patru şcoli din Arad, niciun elev nu a obţinut medie de trecere la simularea evaluării naţionale
07.03.2014 ⋅ 0 comentarii
Mai puţin de 40 la sută dintre elevii din judeţul Arad care au participat la simularea evaluării naţionale au obţinut medii peste cinci, în timp ce în patru şcoli din judeţ niciun elev nu a obţinut medie de trecere, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit rezultatelor la simularea evaluării naţionale, publicate joi de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Arad, 3.936 de elevi de clasa a VIII-a au fost înscrişi pentru testare, iar prezenţa la probe a fost de 93,67 la sută, procentul mediilor peste cinci fiind de 39,9.
În patru şcoli din judeţ niciun elev nu a fost declarat promovat în urma participării la probe. Astfel, la Şcoala Gimnazială "Ştefan Cicio Pop" din Arad, Şcoala Gimnazială "O. Lajos" din Adea, Şcoala Gimnazială "I. Felea" din Arad şi Şcoala Gimnazială din Iratoşu nu au existat medii cinci sau mai mari.
La alte câteva şcoli, procentele de promovare sunt foarte mici: Şcoala Gimnazială din Socodor - 7,14, Şcoala Gimnazială din Zerind - 9,09, Şcoala Gimnazială din Zărand - 9,68.
Pe de altă parte, există şcoli în care procentele de promovare sunt foarte mari: Colegiul Naţional "Moise Nicoară" din Arad - 95,83, Şcoala Gimnazială din Groşeni - 90,91, Liceul Teologic Baptist din Arad - 85,45, Colegiul Naţional "Elena Ghiba Birta" din Arad - 79,31 şi Liceul Pedagogic "Dimitrie Ţichindeal" din Arad - 77,27.
Cele mai bune note au fost obţinute la Limba şi literatura maternă, unde 68,9 la sută dintre elevi au obţinut peste cinci, în timp ce la Matematică procentul notelor peste cinci este de numai 21,5.
În tot judeţul, au fost înregistrate 11 note zece şi 52 de note cuprinse între 9 şi 9,99 la Matematică, iar la Limba şi literatura română nu au existat note zece, dar 273 de copii au avut note peste nouă.
Conducerea ISJ a anunţat că în cazul şcolilor cu rezultate slabe vor avea loc analize.
"Rezultatele obţinute de elevi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi. Se vor organiza dezbateri în clase, în şedinţele cu părinţii, la nivelul catedrelor de la disciplinele simulate, precum şi la nivelul consiliului profesoral. Elevii vor avea posibilitatea să-şi vadă lucrările, să identifice greşelile, precum şi să analizeze modul de rezolvare a subiectelor", a declarat inspectorul şcolar general, Claudius Mladin.
În urma analizelor, şcolile vor trebui să stabilească măsuri pentru ca elevii să recupereze materia şi să fie pregătiţi pentru examenul de evaluare naţională.
La nivel naţional, doar 48,8 la sută dintre elevii de clasa VIII-a prezenţi la simularea evaluării naţionale au obţinut medii peste 5, respectiv 66,95 la sută la Limba română şi 30,4 la sută la Matematică, Ministerul Educaţiei recomandând efectuarea unor ore de pregătire.
Sursa: Observator.info
Autor: Observator ⋅