Local

Municipalitatea arădeană a ?ntocmit ?harta zgomotului din oraş?

11.03.2014 ⋅ 0 comentarii

Autovehiculele sunt singura sursă de poluare a Aradului! Aceas­­ta este concluzia unui studiu comandat de primărie. Asta deşi prin mijlocul Aradului circulă nu doar maşini, ci şi trenuri. Dacă va fi votat de consilieri, mă­surile prevăzute în acest studiu vor trebui puse în aplicare de că­tre primărie.

Conform unui studiu întocmit la comanda primăriei Arad, cea mai mare sursă de zgomot din mu­nicipiu o reprezintă traficul au­­to atât de pe marile artere cât şi de pe alte străzi care prin anumite instituţii atrag traficul în zonă.

Topul este condus de Calea Aurel Vlaicu şi Străzile Tribunul Coarcheş şi Ovidiu. Acestea sunt urmate de străzile Ovidiu, Petru Rareş, Zărandului, Voinicilor, Iu­liu Maniu, Nicolae Titulescu, Eu­gen Popa, Ogorului, Timişorii, Stea­gului, Ştefan cel Mare, Pom­pei, Troiei, Radnei, Bodrogului şi Dorobanţilor.

Părerile cetăţenilor confirmă în mare parte aceste constatări de­­şi unii ţin să adauge şi alte ca­uze la poluarea fonică din oraş.

 Conform studiului Faleza Mu­reşului cu parcurile adiacente re­prezintă zona cea mai liniştită din oraş. De asemenea nici tramvaiele nu sunt o sursă de poluare so­no­ră, la fel cum nici zona industrială amplasată la marginea cartierului Gai nu creează disconfort sonor. Cea mai surprinzătoare con­cluzie însă este cea referitoare la trenurile care traversează unul din­tre cele mai mari cartiere ale Ara­dului. Conform studiului zgomotul provocat de circulaţia trenurilor care traversează cartierul Mi­că­laca nu depăşeşte limita admisă. Asta deşi oricine poate experimen­ta faptul că atunci când trece trenul prin Micălaca două persoane care stau de vorbă trebuie să strige efectiv una la alta ca să se poată în­ţelege. Şi asta o ştiu cel mai bine miile de locuitori din blocurile în­şirate de-a lungul liniei de tren.

 Documentul se află în procedura de transparenţă şi urmează să fie supus votului consiliului mu­nicipal în această primăvară. „Pre­vederile studiului, odată ce va fi aprobat de consiliul local, vor de­veni obiectul unor proiecte de ho­tărâri ale primăriei fiind puse în practică” ne-a declarat purtătorul de cuvânt al primăriei, Corina Dră­ghici.

Printre măsurile care ar trebui să fie luate de municipalitate se află interzicerea traficului auto în anumite zone. O astfel de măsură nu trebuie luată în considerare pe drumurile a căror funcţionalitate este esenţială, dar aceasta poate fi justificată în cazurile concrete în care este posibilă stabilirea de ru­te alternative sau ocolitoare de cir­culaţie şi dacă se produce o reducere substanţială a nivelelor de zgo­mot. Exemple de zone în care trebuie introdusă măsura ar fi îm­prejurimile şcolilor, centrelor me­dicale, culturale sau rezidenţiale.

O altă măsură ar fi reducerea li­mitei de viteză. Se propune ca pe diferite drumuri nepreferenţiale din oraş să fie stabilită limita de viteză la 40 chiar si la 30 de km/h deoarece aceasta este una dintre cele mai importante mijloa­­ce de reducere a poluării şi a zgomotului în mediul urban. Zgo­mo­tul scade în funcţie de viteza, intensitatea traficului şi tipul de trafic presupunându-se că la o vi­te­ză limitată condusul este mai re­gulat, cu mai puţine acceleraţii şi frâ­ne.

 De asemenea în planul de mă­suri se află o soluţie indirectă pen­tru reducerea poluării sonore: mo­dernizarea serviciilor de transport public pentru a-i determina pe cât mai mulţi arădeni să îşi lase maşinile în parcare şi să circule cu tram­vaiul. Iar o altă măsură, scoaterea traficului greu din oraş a fost deja realizată odată cu dezvoltarea în proporţie de 75% a inelului în­con­jurător al oraşului şi a celor 10 ie­şiri din oraş.

Sursa: Observator.info

Autor: Observator ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați Observator.info
fashiondays.ro