Municipalitatea arădeană a ?ntocmit ?harta zgomotului din oraş?
11.03.2014 ⋅ 0 comentarii
Autovehiculele sunt singura sursă de poluare a Aradului! Aceasta este concluzia unui studiu comandat de primărie. Asta deşi prin mijlocul Aradului circulă nu doar maşini, ci şi trenuri. Dacă va fi votat de consilieri, măsurile prevăzute în acest studiu vor trebui puse în aplicare de către primărie.
Conform unui studiu întocmit la comanda primăriei Arad, cea mai mare sursă de zgomot din municipiu o reprezintă traficul auto atât de pe marile artere cât şi de pe alte străzi care prin anumite instituţii atrag traficul în zonă.
Topul este condus de Calea Aurel Vlaicu şi Străzile Tribunul Coarcheş şi Ovidiu. Acestea sunt urmate de străzile Ovidiu, Petru Rareş, Zărandului, Voinicilor, Iuliu Maniu, Nicolae Titulescu, Eugen Popa, Ogorului, Timişorii, Steagului, Ştefan cel Mare, Pompei, Troiei, Radnei, Bodrogului şi Dorobanţilor.
Părerile cetăţenilor confirmă în mare parte aceste constatări deşi unii ţin să adauge şi alte cauze la poluarea fonică din oraş.
Conform studiului Faleza Mureşului cu parcurile adiacente reprezintă zona cea mai liniştită din oraş. De asemenea nici tramvaiele nu sunt o sursă de poluare sonoră, la fel cum nici zona industrială amplasată la marginea cartierului Gai nu creează disconfort sonor. Cea mai surprinzătoare concluzie însă este cea referitoare la trenurile care traversează unul dintre cele mai mari cartiere ale Aradului. Conform studiului zgomotul provocat de circulaţia trenurilor care traversează cartierul Micălaca nu depăşeşte limita admisă. Asta deşi oricine poate experimenta faptul că atunci când trece trenul prin Micălaca două persoane care stau de vorbă trebuie să strige efectiv una la alta ca să se poată înţelege. Şi asta o ştiu cel mai bine miile de locuitori din blocurile înşirate de-a lungul liniei de tren.
Documentul se află în procedura de transparenţă şi urmează să fie supus votului consiliului municipal în această primăvară. „Prevederile studiului, odată ce va fi aprobat de consiliul local, vor deveni obiectul unor proiecte de hotărâri ale primăriei fiind puse în practică” ne-a declarat purtătorul de cuvânt al primăriei, Corina Drăghici.
Printre măsurile care ar trebui să fie luate de municipalitate se află interzicerea traficului auto în anumite zone. O astfel de măsură nu trebuie luată în considerare pe drumurile a căror funcţionalitate este esenţială, dar aceasta poate fi justificată în cazurile concrete în care este posibilă stabilirea de rute alternative sau ocolitoare de circulaţie şi dacă se produce o reducere substanţială a nivelelor de zgomot. Exemple de zone în care trebuie introdusă măsura ar fi împrejurimile şcolilor, centrelor medicale, culturale sau rezidenţiale.
O altă măsură ar fi reducerea limitei de viteză. Se propune ca pe diferite drumuri nepreferenţiale din oraş să fie stabilită limita de viteză la 40 chiar si la 30 de km/h deoarece aceasta este una dintre cele mai importante mijloace de reducere a poluării şi a zgomotului în mediul urban. Zgomotul scade în funcţie de viteza, intensitatea traficului şi tipul de trafic presupunându-se că la o viteză limitată condusul este mai regulat, cu mai puţine acceleraţii şi frâne.
De asemenea în planul de măsuri se află o soluţie indirectă pentru reducerea poluării sonore: modernizarea serviciilor de transport public pentru a-i determina pe cât mai mulţi arădeni să îşi lase maşinile în parcare şi să circule cu tramvaiul. Iar o altă măsură, scoaterea traficului greu din oraş a fost deja realizată odată cu dezvoltarea în proporţie de 75% a inelului înconjurător al oraşului şi a celor 10 ieşiri din oraş.
Sursa: Observator.info
Autor: Observator ⋅