Local

Şcoala Gimnazială ? Emil Monţia? Şicula - conexiuni europene

20.06.2014 ⋅ 0 comentarii

În perioada 1.06.2014-05.06 2014 o delegaţie de 5 profesori de la Şcoala Gimnazială “Emil Monţia” Şicula a participat la ultima reuniune de proiect în cadrul parteneriatului comun cu titlul” In Nature for Body and Soul “, alături de delegaţii de la celelate şcoli partenere: Escola Básica Gomes Teixeira din Portugalia, Realschule im Vestert din Germania, I.I.S.S. "Carlo Maria Carafa" Mazzarino, Italia, Kulautuvos Vaiku Sanatorine Mokykla, Lituania, şi Krimūnu pamatskola Letonia, Profesionalna Gimnazia Po Stroitelsvo, Arhitektura I Geodezia "Vasil Levski" din Varna, Bulgaria şi Vtoro osnovno uchilishte „Ivan Vazov” din Provadia, Bulgaria. Activităţile s-au desfăşurat în Spania, şcoala gazdă fiind Colegio Vera Cruz din Aranda de Duero. Proiectul a fost finanţat de Comisia Europeană prin programul Longlife Learning, subprogramul Comenius, acţiunea Parteneriate multilaterale în vederea creării de parteneriate în Europa şi a imbunătăţirii standardelor educaţionale. Obiectivul proiectului a fost facilitarea învăţării interculturale prin intermediul oportunităţii accesibile elevilor şi cadrelor didactice de a munci împreună la propria dezvoltare profesională şi de a acumula cunoştinte despre cultura fiecărei ţări implicate şi metodele educaţionale folosite. “Proiectul Comenius “In Nature for Body and Soul” ne-a oferit ocazia de a cunoaşte noile abordări şi practici pedagogice utilizate la nivel european, probleme şi particularităţi ale sistemelor de învăţământ din ţările partenere, fapt în măsură să ne permită o nouă viziune asupra implementării actului educaţional în şcoala noastră”, spune L . Tomşe, directoarea şcolii.

Tema conferinţei ultimei reuniuni de proiect a reprezentat-o drumeţia pentru un stil de viaţă sănătos.

„Delegaţia României a fost formată din profesori de la şcoala noastră: d-na directoare Tomşe Lenuţa, d-na Tămaş Anda, prof. arte, d-l Hanc Lucian-Marius, cordoonator de proiect, Băcueţi Adina Simona, Căscătău Ancuţa Marinela prof. pentru învăţământul primar şi preşcolar. În prima zi a fost vizitată şcoala gazdă,, au avut loc întâlniri cu elevii şi profesorii, dezbateri despre sistemul educaţional şi s-au împărtăşit diverse abordări pedagogice. A avut loc conferinţa de final. La şcoala gazdă s-a serbat ziua Europei cu participarea tuturor delegaţiilor şi a elevilor şi profesorilor de la Colegio Vera Cruz. Programul oferit de colegii spanioli a înlesnit cunoaşterea culturii, tradiţiilor, stilului de viaţă, mediului înconjurător din ţara gazdă: am efectuat un tur de vizitare a localităţii, timp în care am fost la un muzeu al vinului amenajat într-un sistem de pivniţe legate între ele prin galerii; după amiază am fost primiţi de doamna primăriţă care a ţinut să ne adreseze cateva cuvite de bun venit, iar, mai târziu, elevii şcolii gazdă au pregătit un spectacol cu dansuri tradiţionale, pe urmă am vizitat o “bodega” spaniolă cu degustare de vin local. Cea de-a doua zi am petrecut-o în oraşul Burgos, important centru cultural din zonă. Aici am vizitat “Muzeul evoluţiei”, catedrala şi am schimbat impresii cu peregrinii spre Santiago de Compostella. Apoi, pe drumul de întoarcere am vizitat castelul medieval Peñaranda. În următoarea zi am efectuat o excursie la Sepúlveda, unde s-a desfăşurat drumeţia Comenius pentru un stil de viaţă sănătos în cadrul parcului natural Las Hoces del Duratón. Am fost cu toţii profund impresionaţi de peisajele unice.Pe malurile râului am plantat simbolic seminţe ale vegetaţiei locale şi am intonat imnul european. Considerăm că, prin implementarea programului Comenius, am reuşit să dezvoltăm cunostinţele elevilor şi înţelegerea diferitelor culturi şi limbi europene. Precizăm că elevii noştri au comunicat în limba engleză, limba proiectului, din ce în ce mai bine, dar au fost şi situaţii în care elevi de la Şcoala Gimnazială “Emil Monţia” Şicula au putut comunica cu elevi de la şcolile partenere în limbile spaniolă şi germană, chiar dacă nu au studiat aceste limbi la şcoală. noi competenţe pentru viaţă şi carieră au obţinut nu doar elevii, dar cu atât mai mult cadrele didactice. Cu toţii au avut şansa de a studia şi de a pune în practică noi achiziţii. elevi şi profesori şi-au lărgit cunoştiinţele despre propria cultură, iar cei implicaţi au devenit conştienţi în şi mai mare măsură de valoarea şi locul propriei noastre culturi şi au reuşit să stabilească legături strânse cu comunitatea locală. Mai mult decât atât, am stabilit punţi de legătură cu partenerii noştri, împărtăşind viziuni comune, am comunicat deschis, am lucrat împreună la îndeplinirea cu success a obiectivelor de proiect, am legat prietenii”, spune Lucian Hanc, prof. Limba engleză, coordonator de proiect.

Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia sau Agenţia Naţională nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine .

Sursa: ARQ

Autor: Arq.ro ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro