Gondor: AsistÄm la o simulare de reformÄ a învÄÈÄmântului
15.01.2016 ⋅ 0 comentarii
Vicepreședintele PNL Arad, Marius Göndör, consideră că de la nivelul Ministerului Educației se simulează o reformă a învățământului, ”făcându-se tam-tam pe planurile cadru pentru gimnaziu, fără să fie pusă într-o discuție concretă programa școlară”.
„Vorbim despre câte ore de matematică, de română, de latină ș.a.m.d. se vor face la clasele a V-a, a VI-a, a VII-a și a VIII-a. Nu vreau să dezbat planurile cadru, ci vreau să spun că mie mi se pare cât se poate de impropriu faptul că se discută acum, cu atâta tevatură, câte ore se fac la o anumită disciplină, dar nu se știe ce se face la disciplina respectivă. Programele școlare, deși se discută de atâta timp că trebuie modificate, nu sunt puse în discuție, nu știm ce facem, dar vom ști câte ore facem la fiecare disciplină. Mi se pare doar o modalitate prin care se simulează o reformă. Poate că domnul ministru, având un mandat de un an de zile, nu vrea să intre în schimbări deosebite, dar cred că totuși nu trebuie preluat tot ce a fost înainte, fiind planuri cadru de la vechiul ministru”, a spus Gondor, în cadrul unei conferințe de presă.
Liberalul afirmă că ”ar trebui să se discute despre programele școlare, despre ce vrem să știe copiii atunci când termină gimnaziul, apoi să vedem ce le transmite programa școlară și apoi cât avem de lucru la fiecare”.
”Eu cred că nu trebuie să se facă așa mare tevatură, pentru că discutăm trei foi de hârtie, totul fiind irelevant. Haideți să discutăm ce facem, unde vrem să ajungă copiii noștri, ce cunoștiințe și ce competențe trebuie să aibă la sfârșitul fiecărui ciclu”, a mai declarat Marius Göndör.
Somație
Pe de altă parte, Gondor, care este și președinte al Comisiei pentru Educație din cadrul PNL Arad, acuză Inspectoratul Școlar Județean Arad de lipsă de transparență și somează instituția să facă publică strategia în baza căreia a făcut planul de școlarizare pentru următorul an școlar.
„Vreau să vă prezint un protest legat de modul în care lucrează Inspectoratul Școlar Județean Arad. În această perioadă s-a discutat planul de școlarizare, mai exact despre câte clase de mate-fizică, de filologie, de informatică ș.a.m.d. va avea fiecare liceu. Ca și în fiecare an, iar asta e cât se poate de adevărat, numărul claselor de a IX-a pentru anul următor trebuie să țină cont exact de numărul absolvenților de clasa a VIII-a. Sigur, de aici plecăm, însă în momentul în care stabilești ce clase aprobi fiecărei unități de învățământ pentru anul următor, cred că ar trebui să ai o strategie, o proiecție pentru viitor, despre ce vrei și unde vrei să ajungi cu liceele județului Arad. Și atunci, pe baza acestei strategii și pe baza unor criterii, stabilești de la ce liceu tai o clasă, cărui liceu îi mai dai o clasă și alte astfel de probleme. În acest moment sunt licee bune la care s-au tăiat clase, acestea fiind licee bune, care au promovabilitate de 100% la Bacalaureat. În schimb, înțeleg că s-au dat clase unor licee care au un procent de promovabilitate nu modest, ci foarte modest. Protestul meu se referă la lipsa de transparență a Inspectoratului Școlar”,afirmă liberalul.
Sursa: ARQ
Autor: Arq.ro ⋅