Local

Curtici | Un pasaj de 28 de milioane de lei stă închis de jumătate de an. Camioanele nu au loc de viraj pentru a intra

01.04.2016 ⋅ 0 comentarii

Pasajul peste calea ferată din Curtici a fost finalizat de șase luni, dar este închis, dintr-un motiv ce l-ar face invidios și pe ”Dorel”: vehiculele de mare tonaj nu au spațiu de viraj pentru a intra pe noua construcție.

 Comentează 0  

Pasajul a fost deschis traficului doar câteva zile, până când s-a constatat că TIR-urile și utilajele agricole nu îl pot traversa. Șoferii s-au plâns că drumul județean Arad-Curtici-Dorobanți e prea îngust pentru a permite virajul, astfel că nu era posibilă intrarea pe pasaj. Nici la capătul celălalt al construcției, care coboară în centrul orașului Curtici, nu este mai bine.

Dincolo de această problemă serioasă, autoritățile locale critică locul ales de CFR pentru a realiza traversarea liniilor de tren. Consilierul local Ion Bulboacă spune că tot traficul greu va ajunge prin oraș, adică până la 500 de TIR-uri pe zi.

 

”Varianta aleasă e cea mai ieftină pentru CFR SA, însă e cea mai costisitoare pentru orașul Curtici. Acum trebuie construită și o șosea de centură, ceea ce implică exproprieri de grădini, terenuri agricole și locuințe, iar costurile vor fi suportate din bugetul orașului”, a declarat consilierul.

Recent, Primăria Curtici a cerut CFR și Ministerului Transporturilor să fie păstrată actuala trecere la nivel peste calea ferată, aflată înainte de intrarea în Curtici dinspre Arad.

Edilii spun că poziționarea construcției a fost greșită din start, pentru că legarea acesteia de o viitoare șosea de centură, necesară scoaterii tarficului greu din oraș, va fi mult mai costisitoare decât dacă traversarea liniilor de tren se va face înainte de intrarea în localitate. În plus, pasajul, aflat în vecinătatea gării, trece peste 12 linii de cale ferată, în timp ce la intrarea în oraș se puteau traversa doar două linii.

Cu toate acestea, CFR anunță că reia lucrările și încearcă să deschidă pasajul la jumătatea lunii aprilie, când ar urma să fie închisă traversarea actuală a liniilor de tren. Investiția totală este de aproape 28 de milioane de lei.

Sursa: ARQ

Autor: Arq.ro ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro