Local

Proiectul VIITOR PLUS pentru adolescenții arădeni

01.06.2016 ⋅ 0 comentarii

Proiectul VIITOR PLUS are ca scop dezvoltarea proiectelor de educaţie non-formală adresate tinerilor, cel general fiind de a crește participarea la educația nonformală a adolescenților, în scopul dobândirii unor abilități, atitudini și cunoștințe care să asigure competitivitatea, succesul și satisfacția personală, deosebit de valoroase în contextul procesului de dezvoltare personală și socială.

Perioada de implementare: 15 aprilie – 15 noiembrie 2016

Cum mă înscriu?

Dacă dorești să participi la curs, te rugăm să completezi formularul online de înscriere accesând următorul link: https://www.surveymonkey.com/r/viitorplus1

Adolescenţii şi tinerii adulţi din România de astăzi, se confruntă, pe de o parte, cu multitudinea de emoţii specifice vârstei, iar pe de altă parte, cu lipsa de sens şi cu dificultăţile traiului în condiţiile actuale de criză. În ultimii ani au fost identificate o serie de probleme, în special în rândul adolescenților,  rezultate tot mai slabe la învățătură, lipsa de motivație, încredere de sine, dezinteres și insucces școlar.

Anii de liceu aduc schimbări numeroase în viața adolsecenților, în această perioadă se realizeză conturarea identității de sine un proces nu foarte ușor de gestionat de către adolescent.

Punctul de pornire îl constituie o privire în sufletul adolescenților în structura lor interioară, o aplecare spre așteptările, interesele și mai ales nevoile lor, nu doar formulate în mod expres ci și deduse din realitățile vremii:

-nevoia dezvoltării de competențe cheie, universale;

– nevoia de cunoaștere a propriei persoane;

-nevoia dezvoltării simțului antreprenorial;

-nevoia de integrare pe piața muncii;

-nevoia de comunicare;

-nevoia de informare;

-nevoia livrării de modalități alternative de petrecere a timpului liber;

-nevoia de a fi înțeleși;

Acest proiectul își propune prin metode  de educație nonformală și tehnici de terapie  creative, să vină în sprijinul adolescenților pentru ca aceștia să devină adulți responsabili, independenți, motivați și activi, care să aducă un plus de valoare societății din care fac parte.

Plecând de la nevoile tinerilor, așa cum au fost ele detaliate pe parcurs, proiectul aduce educația non-formală în prim plan, cu o contribuție majoră, relevantă la dezvoltarea personală și socială a adolescenților participanți la proiect. Dimensiunea aplicativă, practică a cunoașterii, adecvarea la nevoile și interesele tinerilor, abordarea unor domenii de competențe cheie care au legături directe și indirecte cu piața muncii și nu în ultimul rând, deschiderea către viață, sunt doar câteva elemente cărora am încercat să găsim soluții prin setul de activități propuse în contextul proiectului.

Activitățile proiectului

Proiectul se referă la organizarea de workshopuri de dezvoltare personală  prin metode nonformale și tehnici creative pentru adolescenți, susținute de patru  psihologi cu experiență în consilierea adolescenților.

La proiectul nostru vor lua parte minim 25 adolescenți/workshop, din clasele IX-XII, de la liceele din Arad. Workshopurile de dezvoltare personală se vor desfășura pe o perioadă de 7 luni, începând cu luna mai, câte un workshop pe lună.

În luna august vom organiza o tabară de terapie creativă, unde un număr de 35 de adolesecenți vor participa la 5 ateliere de creativitate – desen, pictură, modelaj, dans și mișcare creativă, colaj.

În cadrul proiectului, vor fi utilizate cu precădere metode de educație non-formală și tehnici de terapie creativă urmărindu-se atragerea, implicarea și creșterea interesului adolescenților de a participa la proiecte de dezvoltare personală.

Sursa: ARQ

Autor: Arq.ro ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro