Local

Specialisti pentru un curriculum integrat la Colegiul National „Elena Ghiba Birta” Arad

04.08.2016 ⋅ 0 comentarii

In anul scolar 2015-2016, Colegiul National „Elena Ghiba Birta” Arad a fost beneficiarul proiectului Erasmus+ “Specialisti pentru un curriculum integrat”, Actiune cheie 1: Proiecte de mobilitate, Domeniul: Educatie scolara, Tip actiune: Mobilitati ale cadrelor didactice. Scopul proiectului a fost formarea si activarea unei echipe de cadre didactice abilitate in dezvoltarea competentelor cheie digitale si lingvistice de comunicare intr-o limba de circulatie internationala prin integrarea directa, continua si eficienta in procesul didactic a resurselor aproape infinite oferite de internet si de soft-urile educationale.

In vederea atingerii scopului s-au derulat mai multe tipuri de activitati. In cadrul a doua mobilitati,  un numar de doisprezece profesori au luat parte la cursurile  ”CLIL- Methodology & ICT Tools for Teachers Working with CLIL” si ” TEL: Technology Enhanced Learning” oferite de Executive Training Institute Malta. Aceasta participare a fost o excelenta oportunitate pentru grupul de profesori de a se angaja in noi experiente de invatare – alaturi de cadre didactice de diverse specialitati din tari precum Spania, Germania, Irlanda, Croatia, Ungaria, Letonia, Lituania, Cehia, Polonia sau Finlanda – de a-si dezvolta competente privind integrarea unor elemente de continut in limba engleza la diferite discipline, precum si a instrumentelor IT in demersul didactic.

Activitatea de implementare la nivelul scolii s-a concretizat in folosirea elementelor CLIL si TEL in proiectarea didactica, in invatare, in diverse tipuri de evaluare. Introducerea in cadrul lectiilor a spatiilor si proiectelor Wiki, PBworks, WebQuest, folosirea aplicatiilor Puzzlemaker, MovieMaker, Lino, Mindomo, Creaza, Hot Potatoes, Wix, Socrative, Storybird pentru crearea unor sarcini de lucru, exercitii sau teste a insemnat o activitate sustinuta a profesorilor pentru conceperea si proiectarea acestor noi demersuri didactice. Folosirea acestor metode si instrumente alternative a avut ca efecte directe promovarea invatarii si predarii personalizate, flexibile, stimularea entuziasmului pentru studiu intr-o atmosfera de colaborare, dar si asumarea initiativei in procesul de invatare, prin accesarea de acasa a exercitiilor sau site-urilor create de profesori. Rezultatele elevilor, produsele realizate de ei si feedback-ul primit au validat aceste demersuri didactice.

Rezultatele proiectului sunt: o echipa de 5 specialisti CLIL; o echipa de 7 specialisti TEL; 20 de cadre didactice din scoala formate pe tehnici si strategii inovatoare de integrare CLIL si TEL; 2 cursuri optionale care integreaza metodologia CLIL; 200 cadre didactice formate in tematica CLIL si TEL; 400 de elevi implicati in activitati CLIL si TEL; 1 ghid metodologic digital.

Diseminarea experientelor de invatare a avut loc in diferite contexte: intalniri de lucru ale comisiilor metodice, ale Consiliului Profesoral, workshop-uri la nivel local.

Proiectul a insemnat atat o redimensionare a demersului didactic prin integrarea noilor tehnologii, prin asumarea implicarii elevilor in actul invatarii, cat si un pas spre deschiderea unei noi perspective asupra modului in care scoala pregateste tinerii pentru provocarile lumii contemporane.

Director,
prof. Eugenia Grosan

Manager proiect,                                                      Responsabil promovare si diseminare proiect,
prof. Camelia Avramescu                                                             prof. Laura Putnic

Sursa: ARQ

Autor: Arq.ro ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro