Au inceput inscrierile la Palatul Copiilor Arad. Vezi la ce activitati poate fi inscris copilul si care este oferta educationala a cercurilor
05.09.2016 ⋅ 0 comentarii
Cu o experinta de 65 de ani in educatia extrascolara, Palatul Copiilor Arad vine si anul acesta cu o bogata oferta educationala. Prescolarii si elevii din ciclul primar, gimnazial, profesional si liceal pot alege una sau sau mai multe activitati instructiv- educative, din oferta educationala a celor peste 30 de cercuri existente. Inscrieri se fac pe tot parcursul lunii septembrie, de luni pana vineri intre orele 9.00 – 18.00
CERCURILE ARTISTICE
ARTE VIZUALE
ARTA DECORATIVA
PROFESOR: ANCA SABAU
PREZENTAREA CERCULUI:
In cadrul cercului, oferta educationala este mult largita si aplicata conditiilor exceptionale unui atelier de creatie opus salii de clasa.
Elevii au posibilitatea sa experimenteze lucrul cu vopsele (tempera, acrilice) pe suprafete mai mari decat in salile de clasa si, in plus, folosirea de materiale neconventionale foarte variate: decupaje din reviste, obiecte mici din plastic, lemn, materiale textile (ate, fire, blana, piele).
Lucrarile permit elevilor aprofundarea elementelor de limbaj plastic si de teorie a culorii. De asemenea, se confectioneaza obiecte artistice: ornamente de Craciun, masti, sticle decorative, iepurasi din hartie, dar si proiecte de design vestimentar.
Copiii si elevii cercului participa la concursuri si expozitii locale, judetene, nationale si internationale („Targul de Craciun”, „Biserica Rosie in viziunea copiilor”, „Wizart - Continua povestea”, „Creart Arad”), iar pana acum rezultatele sunt pe masura muncii si daruirii lor, materializate in nenumarate premii.
CERAMICA
PROFESOR: RAUL BOCSE
PREZENTAREA CERCULUI:
Ceramica este arta Pamantului si a Focului. Ea este una dintre primele arte ale omului, dovada ulterioara a treptelor civilizatiilor.
Cercul de ceramica isi propune formarea si dezvoltarea unor priceperi si deprinderi de modelare a lutului, in scopul obtinerii unor forme tridimensionale, care trebuie sa intruneasca doua cerinte:
- Sa fie decorative - adica sa aduca un plus de frumusete locului unde sunt pastrate;
- Si utile - adica sa satisfaca diferite trebuinte, de obicei in gospodarie, dar si in alte domenii.
Ceramica ajuta elevul la dezvoltarea vederii tridiminsionale si la intelegerea volumului, ceea ce ajuta la dezvoltarea gandirii si inteligentei.
DESEN/ PICTURA
PROFESOR: DANIELA STANA
PREZENTAREA CERCULUI:
Oferta educationala a cercului Desen-Pictura este variata si flexibila, trateaza tematici diverse cu accent pe aplicatie.
Se folosesc tehnici diferite de lucru: de la pictura in tempera si acrilic la tehnici mixte sau colaj, de la grafica in creion, carbune sau pastel la tehnici de gravura.
Copiii invata sa se exprime cu ajutorul limbajului plastic si al teoriei culorilor, isi valorifica creativitatea si aptitudinile artistice.
Cercul de Desen-Pictura ofera camp deschis manifestarii spiritului de initiativa si creativitatii, valorificand potentialul intelectual si aptitudinile artistice de care dispun copiii, stiut fiind ca, in societatea actuala, avem nevoie de viitoare personalitati capabile sa se exprime liber si sa gandeasca in afara sabloanelor.
In domeniul creatiei plastice copiii - inca de la virste fragede - pot indeplini un act de creatie personal, impunindu-si propria lor viziune despre lumea inconjuratoare exprimand spontan universul lor interior, care sfirseste prin a te emoiona estetic. Un rol important in formarea judecatii de valoare fata de esteticul din arta si din ambient il au vizitele la muzee si galerii de arta, participarile la vernisaje, precum si schimburile de ideii din atelier sau din taberele de creatie despre lucrarile proprii si ale colegilor.
PICTURA PE STICLA
PROFESOR: ARIANA MOISESCU
PREZENTAREA CERCULUI:
Va asteptam cu drag la Cercul de Pictura pe sticla sa descoperiti o tehnica frumoasa si atractiva ! Aici aveti ocazia sa pictati modele felurite si icoane (pentru copiii mai experimentati)
Pictura pe sticla se realizeaza in mai multi pasi, care au fiecare in parte importanta lor. Pentru a picta pe sticla e nevoie de indemanare la desen, multa migala si rabdare !
Un desen frumos in contur si o gama de culori inspirata dau valoare unei picturi si o fac mai pretioasa. Dar in acelasi timp ceea ce conteaza e pasiunea si scanteia de talent din fiecare copil.
Munca depusa va fi rasplatita. Astfel, cele mai frumoase lucrari vor participa la concursuri si expozitii de arta unde aveti sansa sa castigati premii si diplome.
MUZICA:
CANTO/ MUZICA VOCAL-INSTRUMENTALA
PROFESOR: LAURA ROSU
PREZENTAREA CERCULUI:
Cercul de Muzica usoara vocal-instrumentala ofera tuturor copiilor sansa de a-si cultiva vocea si de a invata melodii din repertoriul muzical national si international. Cantand in cor sau solo realizezi ca muzica este mai frumoasa atunci cand esti direct participant la nasterea ei.
La cercul de muzica usoara se lucreaza pe categorii de varste: gradinita, clasele I-II, II-IV, V-VI, VII-VIII, IX-XII. Grupele sunt formate din 8-12 copii. Din acestia se selecteaza copiii cei mai talentati cu care se lucreaza individual, pregatind piese din repertoriul national, international, dar si compozitii. Cu acesti solisti ne pregatim pentru participarea la concursuri judetene, nationale si internationale, precum si la spectacole, emisiuni televizate.
FORMATIE MUZICA USOARA/ CHITARA
PROFESOR: PAUL EDELENI
VARSTA MINIMA DE INSCRIERE LA CERC:
PREZENTAREA CERCULUI:
Studierea instrumentelor specifice formatiilor de muzica usoara, pop, rock, etc., adica chitara (clasica, acustica si electrica), precum si chitara bas si tobe.
Cei mai talentati si mai sarguinciosi copii au posibilitatea de a face parte dintr-o astfel de formatie si de a participa la diferite spectacole si concursuri.
ORCHESTRA POPULARA- TARAF/ VIOARA/ CHITARA
PROFESOR: CONSTANTIN CUREA
PREZENTAREA CERCULUI:
La cercul de Taraf – Vioara – Chitara elevii sunt initiati in manuirea acestor instrumente la grupele de incepatori, existand si grupe pentru studiul acordeonului si canto popular.
La grupele de avansati – vioara - este abordat atat un repertoriu de muzica clasica, cat si folcloric. Cei mai buni instrumentisti vor face parte din orchestra de muzica populara „Doina Aradului” a Palatului Copiilor Arad.
La grupele de avansati – chitara - elevii vor aborda atat un repertoriu clasic, cat si de muzica usoara.
PIAN
PROFESOR: SERGIU BACOS
PREZENTAREA CERCULUI:
Multi copii aleg sa studieze pianul. Incepatorii invata intr-un timp relativ scurt interpretarea unor melodii simple, datorita mecanismului usor de formare a sunetului la acest instrument.
Elevii care vin la acest cerc de mai multa vreme si-au lasat degetele sa se plimbe pe clape, reusind sa interpreteze piese mai complexe, activitatea ajutandu-i sa se descurce mai bine la scoala, sa fie stapani pe ei insisi.
DANS:
DANS MODERN
PROFESOR: MIRELA COSMA
PREZENTAREA CERCULUI:
La cercul de dans modern gratia, fantezia si costumele ingenioase completeaza dansul si aduc bucurie copiilor si parintilor. In spatele momentelor artistice sta insa multa munca, ambitie si perseverenta. Sunt renumite festivalurile in care au urcat pe scena trupele Mirabela, Stil, Baby Star, in aplauzele unui public numeros.
Obiectivele generale ale dansului realizate in Palatul Copiilor sunt:
petrecerea in mod placut si organizat a timpului liber;
dezvoltarea educatiei estetice, a capacitatii de intelegere si apreciere a valorilor culturale si a frumosului;
organizarea de serbari in care elevii isi pot exprima personalitatea prin dans;
obisnuirea elevilor cu sincronizarea miscarilor in grup si corelarea acestor miscari cu muzica in cadrul unei conceptii coregrafice;
dezvoltarea aptitudinilor creatoare, imbogatirea si dezvoltarea modalitatilor de exprimare prin dans si miscare;
dezvoltarea imaginatiei si a spiritului de echipa, perfectionarea capacitatii de improvizare pe anumite teme muzicale.
DANS POPULAR
PROFESOR: VASILE PERI
PREZENTAREA CERCULUI:
La acest cerc sunt valorificate folclorul muzical si coregrafic din judetul Arad, precum si din alte zone folclorice din tara.
Descoperirea si punerea in valoare a costumelor populare autentice, a cantecelor vechi, a dansurilor populare de fete, baieti si a dansurilor mixte se face cu succes de catre Ansamblul folcloric Zarandul, Acesta se remarca in fiecare an scolar prin prestatii elegante si prezenta scenica impecabila la o serie de concursuri locale, judetene, nationale si internationale. Acesti pastratori ai folclorului autentic se intrec in joc, reusind sa impresioneze de fiecare data, atat publicul amator, cat si juriul exigent.
DANS SPORTIV
PROFESORI: IOANA LUNG si HORTENSIA JUCOTINSCHI
PREZENTAREA CERCULUI:
Din paleta larga a ramurilor sportive, dansul sportiv se desprinde ca o disciplina tanara cu foarte mare priza in randul copiilor si adultilor, care ofera conditii favorabile de dezvoltare a calitatilor si deprinderilor motrice generale si specifice, dezvoltarea simtului muzical al executantilor si ajuta la sustinerea efortului pe o durata mai mare de timp.
Dansul este cea mai buna si placuta metoda de a-i ajuta pe copii sa-si dezvolte caracterul, aptitudinile, spiritul pentru frumos, gratia si eleganta, comportamentul civilizat in societate si respectul.
In dansul sportiv avem de-a face cu armonia miscarilor in cuplu, frumusetea unor coregrafii, contopirea cu ritmurile muzicii, care se transmit de la executant la spectatori.
Dansul ne poate aduce multe beneficii fizice, daca stim sa ne bucuram si sa-l aprecieze la adevarata lui valoare. Adultii si copii au acelasi avantaj daca practica dansul: isi dezvolta increderea in sine, au grija de corpul lor si isi amelioreaza sanatatea, datorita efortului fizic, dar reusesc sa creeze si legaturi de prietenie.
Dansul le ocupa timpul liber intr-un mod placut si activ, iar dansatorii care se remarca in cadrul grupelor de initiere vor fi selectati pentru a face parte din mult ravnita formatie de performanta.
CERCURILE CULTURAL-CIVICE
CULTURALE
CULTURA SI CIVILIZATIE ENGLEZA
PROFESOR: HAYHALKA KOHN
PREZENTAREA CERCULUI:
In decursul anilor, s-a format un nucleu de baza de 150 de elevi care frecventeaza cercul de engleza cu sarguinta an dupa an. Perseverenta lor da roade si cei mai talentati dintre ei participa anual la Olimpiadele scolare, Cangurul Lingvist sau examinarile de tip Cambridge English obtinand rezultate remarcabile.
Cercul este foarte popular in randul elevilor datorita metodelor interactive de predare si invatare.
Copiii sunt prinsi repede in mrejele limbii engleze si revin an de an la acest cerc, motiv pentru care locurile sunt limitate.
CULTURA SI CIVILIZATIE ENGLEZA
PROFESOR: BIANCA NESMERAK
PREZENTAREA CERCULUI:
-deprinderea si dezvoltarea abilitatilor de intelegere a unui mesaj rostit/transmis/audiat, de pronuntie si de vorbire in limba engleza – de a produce enunturi simple bazate pe activitatile de la ora;
-aceste activitati cuprind o tematica variata: familie, jucarii, culori, partile corpului, articole de imbracaminte, numere, animale domestice si salbatice, fructe, legume, alimente, incaperile dintr-o casa, obiecte de mobilier, mijloace de transport, meserii, zilele saptamanii, lunile anului, anotimpurile, obiecte scolare, timp liber, activitati sportive, programul zilnic, la oras si la tara;
-deprinderea pronuntiei corecte a cuvintelor si a grupurilor de cuvinte pe baza de auditie, vizionare audio-video, repetare dupa profesor;
-imbogatirea si consolidarea vocabularului prin: rime (rhymes), poezioare (short poems), cantecele (songs), povestioare (stories), desenat (drawing), colorat (colouring), jocuri interactive si distractive (interactive and funny games).
Elementele de cultura si civilizatie britanica si americana cu care vin copiii in contact sunt: traditii si sarbatori importante, personaje indragite din desene animate si literatura pentru copii, mancaruri traditionale.
Clasele primare, gimnaziu si liceu:
-dezvoltarea abilitatilor de pronuntie (pronunciation), citire (reading), scriere (writing), ascultare si intelegere a mesajului rostit/transmis/audiat (listening comprehension), de producere de mesaje/enunturi bazate pe activitatile de la ora (speaking);
-imbogatirea si consolidarea bagajului lexical si a structurilor gramaticale studiate prin exercitii de gramatica si vocabular (grammar exercises and vocabulary practice), auditie (listening), compozitie (writing), povestire (story-telling), relatarea unor intamplari, conversatie (speaking).
Elementele de cultura si civilizatie britanica si americana cu care vin elevii in contact sunt: obiceiuri si traditii, mancaruri traditionale, orase si obiective turistice, personalitati de seama, artisti, personaje indragite din filme si literatura.
Nota: Activitatile sunt adaptate varstei copiilor/elevilor si nivelului de pregatire: incepator, mediu, avansat.
CULTURA SI CIVILIZATIE GERMANA
PROFESOR: DIANA MORAR si IOANA HALJA
PREZENTAREA CERCULUI:
Cercul de cultura si civilizatie germana ajuta copiii sa invete o limba straina intr-un mod usor si distractiv de la varsta de 4 ani.
Germana si complexitatile ei gramaticale, nu ii sperie pe tinerii elevi ai cercului care se lupta voiniceste cu der, die, das. Dupa cativa ani de studiu, „balaurul” limbii germane pare mai degraba un animal de plus pufos. Trebuie doar timp si o doza mare de determinare si succesul in deprinderea limbii e garantat.
Pe parcurs, elevii vor cunoaste si vor invata atat limba germana, cat si cultura celor ce o vorbesc. ,,Incet, dar sigur” limba germana va fi de folos elevilor in multe colturi ale lumii !!!
CULTURA SI CIVILIZATIE ROMANEASCA/ CENACLUL LITERAR
PROFESOR: MARIANA TOCACIU si IOANA ACHIM
PREZENTAREA CERCULUI:
Cercul de Cultura si civilizatie romaneasca/Cenaclul literar este locul in care elevii isi dezvolta vocabularul si abilitatile in domeniul comunicarii, isi cultiva munca in echipa si isi imbunatatesc modul de exprimare. Iar prin cele doua concursuri: cel de poezii "Micul Poet" si cel de cuvinte incrucisate "Rebusache" organizate in cadrul cercului, ei pot sa-si demonstreze talentul la nivel national.
REDACTIE PRESA-RADIO-TV/ CREATIE LITERARA
PROFESOR: MANUELA CODREAN
PREZENTAREA CERCULUI:
In cadrul Cercului- Redactie radio-tv/Creatie literara, elevii se deprind sa foloseasca limba romana corect si constient.
Exercitiile creatoare si cele cu caracter ludic, dar si jocurile de rol vin in sprijinul elevilor pentru a-i ajuta sa patrunda tainele textului literar/nonliterar.
Daca cei mici vor invata sa se exprime mai bine in propozitii si fraze, sa memoreze poezii, sa povesteasca, cei mari vor invata sa opereze cu notiuni, rationamente si judecati, sa emita ipoteze, sa gaseasca solutii, sa formuleze concluzii.
Copiii vor crea, de asemenea, povesti, poezii, vor redacta stiri, reportaje, interviuri (pentru presa scrisa sau radio), vor face fotografii, in sprijinul lor venind Revista Menestrel (www.menestrel.ro) si Radio Menestrel.
Metodele nonformale, temele liber alese, concursurile de creatie literara/jurnalism, dar si o gramatica ce se lasa descoperita prin demersuri didactice atractive - toate au rolul de a-i determina pe copii sa indrageasca limba romana si sa o foloseasca in mod corect in comunicarea cotidiana.
TEATRU SCOLAR
PROFESOR: GABRIELA PAVEL
PREZENTAREA CERCULUI:
Fiecare curs incepe cu o etapa de incalzire, care consta intr-o serie de jocuri pregatitoare. Aceste exercitii recreative si vesele vor conduce treptat spre o dinamica a grupului si spre jocul teatral. Cursurile se desfasoara intr-o ambianta relaxata si prietenoasa
Vei dobandi treptat urmatoarele deprinderi:
capacitatea de a asculta
managementul energiei
munca in echipa
increderea in sine
sa inventezi personaje
coordonarea gesturilor
exploatarea imaginatiei
elaborarea de scenarii (povestiri) simple
Pe o tema data, vei avea posibilitatea sa te exprimi liber si sa-ti dai drumul la imaginatie. Prin exercitii simple si jocuri, vei inventa personaje, situatii si povesti amuzante.
TEATRU DE PAPUSI
PROFESOR: MIHAELA ANDREI
PREZENTAREA CERCULUI:
Arta teatrului de animatie este un taram al aventurii. Te marcheaza si devine fascinanta indiferent ce varsta ai avea, cerandu-si dreptul sa fie impartasita. Copilul iubeste lumea fanteziei si se lasa purtata de ea. Prin joc, joaca, teatru – copilul invata sa priveasca, sa ii asculte pe ceilalti, sa se elibereze de temeri, sa actioneze prin papusa si sa priveasca in ochii ceiluilalt. Daca nimeni nu te invata, cand esti copil, cat de minunat esti, nu mai inveti niciodata.
Prin activitatile Cercului Teatru de papusi abordam teme apropiate de interesele varstei copiilor si le oferim sansa de a cunoaste lumea, de a se cunoaste pe sine si de a se face cunoscuti.
Dramatizarea ii face pe copii atat actori, cat si spectatori, in fata unor surse inepuizabile de impresii puternice. Cea mai mare dorinta a lor este de a interpreta roluri si de a intra in pielea personajelor din povesti si fabule. Dramatizarea aduce copiilor vitalitate si un zambet in plus, influenteaza convingerile morale, gustul estetic si caracterul uman in formare.
La cercul de teatru de papusi se desfasoara activitati complexe: creatie papusi si decoruri, jocuri, crearea si invatarea unor scenarii dramatice.
Experimentam scenarii dramatice de tip teatru de umbre, teatru de papusi si teatru dramatic.
Finalitatea activitatilor presupune desfasurarea in fata publicului a unor lectii deschise, spectacole, recitaluri, prezentari tv, participarea la festivaluri si concursuri, expozitii, parteneriate educationale. Va asteptam cu drag sa ne jucam!
CIVICE
EDUCATIE PENTRU CETATENIE DEMOCRATICA/ VOLUNTARIAT
PROFESOR: ANDREEA BORAN
PREZENTAREA CERCULUI:
Ce inseamna educatia pentru cetatenie democratica?
- A-ti cultiva bunele maniere, a-ti dezvolta cultura generala, a avea curajul de a-ti exprima opiniile!
- A intelege ca libertatea inseamna atat drepturi, cat si obligatii!
- A cunoaste legile scrise si nescrise si, mai cu seama, a le respecta!
Sa ne implicam cu responsabilitate in viata celor de langa noi!
CERCURILE SPORTIVE
GIMNASTICA AEROBICA
PROFESOR: ELZA FARCUTA
PREZENTAREA CERCULUI:
La varstele 4, 5 si 6 ani se invata elementele de baza ale gimnasticii (rostogoliri, podul de jos si de sus, variante de sfori, elemente acrobatice), variante de mers si de sarituri, jocuri dinamice in scopul orientarii in spatiu a copilului, exercitii specifice pentru dezvoltarea ritmului muzical.
De la cl. 0, I si a II-a se trece la pasii de baza ai gimnasticii aerobice, elemente de baza cu dificultate la nivelul varstei, combinatii de pasi si combinatii de elemente, toate cuprinse intr-un exercitiu executat pe fond muzical. Paralel se executa si elemente acrobatice dinamice si statice, sarituri la trambulina, exercitii aplicativ-utilitare, exercitii pentru dezvoltarea fizica generala.
Pentru aceste grupe vor fi organizate diferite spectacole si lectii deschise la care parintii participa cu placere.
La clasele mai mari toate aceste notiuni invatate vor fi consolidate, iar cu grupa de performanta se trece la perfectionarea celor invatate.
Grupa de performanta va fi formata din copii care au calitati deosebite pentru a practica acest sport, iar selectia va fi facuta dupa criterii bine stabilite de catre profesorul coordonator al cercului.
Aceasta grupa de performanta reprezinta Palatul Copiilor la concursuri judetene, interjudetene, nationale si internationale.
Cu elevii claselor IX-XII se vor tine ore de gimnastica aerobica de intretinere, care prevede antrenamente de tonifiere si remodelare a intregului corp, dezvoltarea eficienta a musculaturii, cresterea mobilitatii articulatiilor si imbunatatirea posturii corpului.
JUDO
PROFESOR: PETRE RUS
PREZENTAREA CERCULUI:
Judo, unul dintre cele mai disciplinate sporturi din lume, ajuta la dezvoltarea fizica si mentala, echilibrul, coordonarea, autodisciplina si autocontrolul, acestea fiind cateva dintre calitatile unui judoka.
Se spune ca un judoka trebuie sa aiba calitatile tuturor sportivilor: picioare de sprinter, stabilitatea si promptitudinea unui scrimer, privirea cuprinzatoare a jucatorului de tenis, supletea gimnastului, inteligenta jucatorului de sah. Aceste calitati se pot implini numai printr-o munca asidua, printr-un antrenament complex.
Datorita particularitatiilor sale de abordare (exersare auto-dirijata, lucrul cu partener, autodozarea efortului, etc.), judo poate fi practicat, la orice varsta, de catre barbati si femei deopotriva. Prin certele sale valente educative, judo contribuie substantial la formarea si dezvoltarea personalitatii practicantului.
Spiritul de fair-play, cinste, respect fata de adversar, sunt doar cateva din trasaturile de caracter ale unui judoka si care sunt dublate de calitatile morale si de vointa ca: spirit de lupta, curaj, calm, incredere in fortele proprii – toate acestea intregesc armonios personalitatea sa.
Tehnicile judo exersate pe tatami sunt intrebuintate de copii in cadrul diverselor demonstratii sportive, dar si in cadrul competitiilor de specialitate.
KARATE
PROFESOR: EMANUEL BALAZS
PREZENTAREA CERCULUI:
Se poate spune ca Ju-jutsu este mama tuturor Artelor Martiale japoneze.
Nihon Ju-jutsu este un sistem bazat pe tehnici obisnuite in stiluri vechi, dar modernizate si organizate in asa fel incat sa usureze invatarea si practica. Loviturile, manevrele articulare, strangularile, aruncarile si imobilizarile sunt utilizate penntru a crea un sistem cuprinzator de autoaparare.
Filozofia din Nihon Ju-jutsu este de a dezvolta practicarea zilnica prin intermediul mintii si corpului individului. Antrenamentul regulat dezvolta echilibrul, viteza si forta. Profitand de forta adversarului, un practicant cu calitati fizice slabe poate sa controleze cu forta minima un adversar mult mai puternic. Controlul exersat permite folosirea unor tehnici corespunzatoare situatiei.
Nihon Ju-jutsu instruieste mai degraba controlul, decat folosirea fortei excesive in aparare, de aceea scopul practicarii este de a dezvolta echilibrul si pacea. “Invata sa lupti pentru a nu avea nevoie de lupta.”
Elevii care practica Ju-jutsu la cercul de Karate reusesc sa deprinda noi procedee, aruncari, blocaje si lovituri, toate in numele autoapararii, al non-violentei si autocontrolului. Ei isi demonstreaza talentul la concursuri, unde au posibilitatea sa isi valorifice calitatile motrice, curajul, vointa si perseverenta.
SAH
PROFESOR: COSMA MITICA
PREZENTAREA CERCULUI:
Sahul – numit si sportul mintii, este un sport a carui popularitate este intr-o continua crestere, deoarece contribuie la dezvoltarea gandirii si a trasaturilor de caracter a copiilor. Acesta constituie un mijloc de recreere activa, studiul si practicarea lui fiind accesibile tuturor, deoarece nu necesita conditii deosebite de desfasurare si nici costuri mari.
Sahul este infruntare intre doua gandiri si vointe, cu elemente de tactica si stategie, care isi gasesc corespondent in arta militara. Este lupta in care combatantii pornesc cu sanse egale, iar victoria va surade celui mai clar vazator, mai bine pregatit si care rezista mai mult solicitarii nervoase din timpul jocului.
Acest cerc atrage deja un numar considerabil de fani in micul nostru oras. Posibilitatile de afirmare abunda, existand o pletora de concursuri la care sahistii cercului participa impartind mat-uri.
Sportul strategiilor si al rabdarii este o adevarata „ascutitoare” a mintii, invatandu-i pe elevi sa ia decizii cantarite si corecte in diverse situatii de viata.
TENIS DE MASA
PROFESOR: BOGDAN ROMAN
PREZENTAREA CERCULUI:
O paleta si o masa transforma tenisul intr-un sport placut, care iti da o stare mentala buna.
Tenisul de masa practicat regulat dezvolta copiilor o atentie deosebita si o viteza de reactie foarte mare, dar si un tonus muscular deosebit, nevoia de miscare fiind constanta.
Tenisul de masa este unul din sporturile cele mai raspandite in randurile elevilor, fiind destul de ravnit intr-un parc de agrement. Prin specificul lui este un joc sportiv ,,de sala", ceea ce face posibila practicarea lui pe tot parcursul anului, indiferent de starea vremii.
Copiii inscrisi la acest cerc socializeaza, fac strategii, fac fata provocarilor zilnice prin practicarea unui sport usor de invatat si putin costisitor.
CERCURILE TEHNICO – STIINTIFICE
AEROMODELE
PROFESOR: TIBERIU KASS
PREZENTAREA CERCULUI:
Fascinatia omului fata de zbor este straveche. Construind avioane simple la inceput si tot mai complicate pe parcurs, visele copiilor de a inalta un avion prind aripi.
La acest cerc copiii din grupele de incepatori construiesc jucarii zburatoare si zmeie, iar cei din grupele de avansati realizeaza simulari pe calculator si aeromodele radiocomandate pentru competitii.
Aeromodelismul este o activitate al carui scop este acela de construire, lansare si pilotare a unor modele de avioane foarte asemanatoare cu avioanele reale in ceea ce priveste principiile de zbor.
Practic aeromodelismul este primul pas in patrunderea tainelor aviatiei si a cosmonauticii.Testarea performantelor acestor modele se realizeaza in cadrul concursurilor de profil.
CARTING
PROFESOR: PETRU TABARA
VARSTA MINIMA DE INSCRIERE LA CERC:
PREZENTAREA CERCULUI:
Acceleratiile, cauciucurile care scrasnesc si adrenalina ii atrag ca un magnet pe copiii dornici de experiente noi. Cercul de karting este prima scoala de pilotaj pentru copiii care isi doresc sa concureze in viitor pe marile circuite de Formula1. Curajul, pasiunea si spiritul rebel fac din acest sport un instrument pedagogic eficient si distractiv. Este sportul cel mai potrivit pentru copiii care iubesc activitatile in aer liber.
Copiii care frecventeaza cursurile de karting din cadrul Palatului Copiilor Arad pe parcursul unui an scolar vor asimila o serie de cunostinte din domeniul mecanicii, circulatiei si conducerii. Temele prezentate sunt diverse si specifice kartingului, incepand cu prezentarea motorului in doi timpi, a modului de proiectare si constructie a kartingului, intretinerea in karturi, conducere si legislatie rutiera.
INFORMATICA - GRAFICA PE CALCULATOR
PROFESOR: IOSIF CZEGE
PREZENTAREA CERCULUI:
Informatica si Grafica computerizata ajuta la dezvoltarea capacitatilor ingineresc inventive, tehnice si imaginative.
Prin prelucrarea textelor si a imaginilor pe calculator, prin montajele grafice realizate, copiii au posibilitatea de a intelege in mod practic modalitatile elementare de design grafic, de calcul geometric si de proiectare tehnica (arhitecturala).
Copiii participa la concursuri si expozitii judetene, nationale si internationale.
Vizibilitatea realizarilor cercului o puteti urmari pe contul de FaceBook: TehnoMedia_PalatulCopiilorArad
Programele grafice standard de prelucrare rapida si compacta a imaginilor sunt aplicate astfel:
- La Clasele I-IV : Paint Net, Word, Power Point
- La Clasele V-X: Publisher, Gimp, Photoshop, CorelDraw
INFORMATICA - MULTIMEDIA
PROFESOR: LIDIA BOTH
PREZENTAREA CERCULUI:
Informatica, la mare cautare astazi, i-a ajutat pe copiii inscrisi la cercul IT-Multimedia sa-si perfectioneze abilitatile tehnice de manipulare a calculatorului. Copiii isi doresc din ce in ce mai mult sa descifreze tainele computerului, in ajutorul lor venind oferta educationala bogata a cercului.
La acest cerc elevii invata:
Utilizarea sistemului de operare Windows
Utilizarea editoarelor grafice (Paint, Drawing for Children, TuxPaint) si a componentelor pachetului Microsoft Office (Word, PowerPoint, Excel)
Programare in limbajul C++
Elemente de matematica distractiva folosind TuxMath, optiunea Equation din Word si alte programe specializate
ORIENTARE TURISTICA/ PRIETENII POMPIERILOR
PROFESOR: DANIEL BARKASZ
PREZENTAREA CERCULUI:
ORIENTAREA TURISTICA este sportul sanatatii, fiindca ofera copiilor ce au nevoie mai mult: miscare in aer liber, ozonat, in mijlocul padurii. Aceasta activitate imbina dezvoltarea calitatilor fizice, cu perfectionarea aptitudinilor psihice si intelectuale ale elevilor, deoarece invingatorul este numai cel care parcurge traseul (in functie de cunostintele teoretice si pregatirea fizica).
Petrecand timpul liber in natura, copiii descifreaza secretele hartilor. In cadrul excursiilor se initieaza in orientare si in drumetia montana, sunt educati in spirit ecologic.
Organizam si participam la competitii locale si nationale de orientare sportiva, la actiuni culturale pe tematica montana si de protectia mediului, la excursii tematice, atat in judet cat si in alte zone turistice.
PRIETENII POMPIERILOR este un cerc tehnico-aplicativ si sportiv in domeniul apararii impotriva incendiilor.
Acest cerc are ca obiective:
dezvoltarea capacitatilor de intelegere si de apreciere a pericolelor generate de situatiile de urgenta pentru viata si mediu
promovarea atitudinilor si comportamentelor corespunzatoare in randul elevilor
formarea si dezvoltarea la elevi a unor trasaturi moral-volitive, cum sunt: initiativa, spiritul de echipa, curajul, disciplina si spiritul de fairplay.
Sursa: ARQ
Autor: Manuela Codrean ⋅