Primul centru modern de control al traficului pe calea ferata din tara, inaugurat la Arad
09.09.2016 ⋅ 0 comentarii
Sucursala din Romania a constructorului francez de echipamente industriale Alstom a anuntat intrarea in operare a primului centru modern de control al traficului pe calea ferata din Romania, situat in statia CFR Arad.
Investitia, parte din modernizarea caii ferate de pe coridorul IV pan-european, va duce la cresterea traficului cu cel putin 25% in zona vamei Curtici, estimeaza autoritatile.
Coridorul IV pan-european a fost desemnat de Uniunea Europeana drept e una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferata, facand legatura intre Germania si Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, Romania si Bulgaria.
CFR SA, compania care administreaza infrastructura de cale ferata din Romania si beneficiarul noului centru, a finalizat si punerea in functiune a noilor instalatii de centralizare electronica in patru statii de cale ferata din judetul Arad, in statiile Glogovat, Sofronea, Arad si Curtici.
Transportatorii pe calea ferata din Romania au criticat deseori modul greoi cu care se desfasoara lucrarile la tronsonul de cale ferata care face legatura intre Vama Curtici si Ungaria.
In martie 2012, un consortiu format din cinci companii si coordonat de Alstom a inceput reabilitarea completa a tronsonului Frontiera – Curtici – Arad – Km 614, cu o lungime de 41 kilometri, investitie de 300 de milioane de euro, in mare parte bani europeni.
Un al doilea astfel de centru se afla in prezent in constructie la Simeria, urmand ca aceste doua centre, impreuna, sa poata gestiona traficul feroviar de la granita cu Ungaria si pana la Sighisoara, respectiv peste 350 de km de cale ferata dubla, cu peste 30 de statii”, a declarat directorul general al Alstom pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Gabriel Stanciu.
Managementul rutelor trenurilor se face acum automatizat, iar capacitatea traficului va creste cu cel putin 25%, potrivit estimarilor Alstom.
Sursa: ARQ
Autor: Arq.ro ⋅