Local

Activitatile derulate de catre ISJ Arad in perioada ianuarie- februarie 2017

06.02.2017 ⋅ 0 comentarii

1. Concursul de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational

Pentru concursul de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational, sesiunea 2017, seria 11, s-au inscris online 109 candidati. Dintre acestia, 97 si-au depus dosare, inregistrate la ISJ Arad. In urma evaluarii dosarelor s-au inregistrat urmatoarele rezultate: au promovat 90 candidati, iar 18 candidati au fost declarati nepromovati pentru urmatoarele motive:

- 6 nu au  intrunit punctajul minim de promovare, conform metodologiei.

-12 nu si-au depus dosare, fiind evaluati cu punctaj 0.

-1 dosar a fost respins pentru ca nu respecta conditiile prevazute in OMECTS 5549/2011, art. 2, lit. (a).

Rezultatele  supuse validarii Consiliului de administratie al ISJ Arad din data de 02.02.2017 vor fi afisate pe site-ul ISJ Arad si la sediul ISJ Arad.

Eventualele contestatii se vor depune la secretariatul ISJ Arad in perioada 06-10 februarie 2017.

2. Examen de definitivat 2017

Conform OMEN 3114/2017(privind modificarea si completarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului national de definitivare in invatamant, aprobata prin OMECTS 5087/2016)  se pot inscrie la examenul national de definitivare invatamant, sesiunea 2017, candidatii care depasesc vechimea de 7 ani de predare efectiva la catedra cu statut de cadru didactic calificat, precum si candidatii care au sustinut acest examen in trei sesiuni fara sa promoveze, dar care au finalizat, de fiecare data, stagiul de practica de un an scolar. In consecinta cei care au sustinut anul trecut examenul de definitivat si nu l-au promovat nu pot participa la sesiunea 2017 a examenului de definitivat pentru ca nu si-au finalizat stagiul de pregatire practica de un an scolar necesar pana la sustinerea din nou a examenului.

O alta noutate este achitarea unei taxe de inscriere la examen in cuantum de 300 de lei pentru candidatii care s-au prezentat deja la trei sesiuni ale examenului fara sa promoveze.

3. Detasari in interesul invatamantului pe functii de conducere

Azi, 02.02.2017, in Consiliul de Administratie al ISJ s-au aprobat propunerile unitatilor de invatamant in vederea detasarii in interesul invatamantului pe functii de conducere pentru unitatile de invatamant in care s-au retras acordurile precum si a detasarii in interesul invatamantului pe functiile de conducere ramase neocupate in urma concursului.

Astfel un numar de 6 cadre didactice au fost detasate in interesul invatamantului pe functii de director sau director adjunct, si anume:

Scoala Gimnaziala Fantanele - Groza Claudiu-director

Scoala Gimnaziala Barsa - Faur Mariana - director

Scoala Gimnaziala „Olos Lajos” Adea - Kiss Aniko - director

Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” Arad - Pop Emilia - director adjunct

Scoala Gimnaziala „Caius Iacob” Arad - Manda Elena Beatrice - director adjunct

Scoala Gimnaziala „Titus Popovici” Misca – Structura Vanatori - Onita Afrodita - director adjunct

4. Reteaua scolara  pentru anul scolar 2017-2018

In Consiliul de Administratie al ISJ din 02.02.201 nu a fost analizat proiectul de retea scolara pentru anul scolar 2017-2018 avand in vedere ca se asteapta Hotararea de Proiect a  Consiliului Local al Primariei Municipiului Arad. ISJ Arad a trimis Primariei Municipiului Arad adresa cu nr. 321/02.02.2017 prin care se solicita  transmiterea Hotararii de proiect privind reteaua scolara pentru anul scolar 2017.2018, conform art. 22 din Metodologia de fundamentare a retelei scolare.

5. Cadre didactice pensionabile

In judetul Arad, 133 de cadre didactice implinesc la 1 septembrie 2017 varsta standard de pensionare. Dintre acestea, 61 au solicitat mentinerea in activitate, adresandu-se Consiliilor de Administratie din unitatile de invatamant in care functioneaza. In urma analizei Consiliilor de Administratie din unitatile de invatamant 51 au primit aviz favorabil de continuare a activitatii. In sedinta de Consiliu de Administratie al ISJ Arad, in urma verificarii propunerilor unitatilor de invatamant de catre Comisia de mobilitate a ISJ, conform art. 28 din Metodologia  de mobilitate a personalului didactic, s-a dat aviz favorabil celor 51 de cadre didactice.

6.Consultare publica privind proiectele de programe scolare pentru ciclul gimnazial si pentru proiectul ordinului privind structura anului scolar 2017-2018

Ministerul Educatiei Nationale si Institutul de Stiinte ale Educatiei au lansat in consultare proiectele de programe scolare pentru clasele V-VIII. Toate cadrele didactice care predau la ciclul gimnazial sunt invitate sa isi prezinte propunerile. Consultarea se va derula in perioada 27 ianuarie- 13 februarie 2017.

De asemenea  a fost lansat in consultare publica proiectul privind structura anului scolar 2017-2018, consultare ce se va derula in perioada 01-24 februarie 2017.

Purtator de cuvant al ISJ Arad,
Inspector scolar Laura NADABAN

Sursa: ARQ

Autor: Vasile Zărăndan ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro