Local

Masinile istorice au defilat din nou prin centrul orasului Arad

24.04.2017 ⋅ 0 comentarii

Retroparada Primaverii din acest an a adunat 32 de masini istorice la Arad si asa cum era de asteptat si  de aceasta data  au venit noi participanti cu bijuteriile lor frumoase pe patru sau doua roti.

Atractia principala a fost un automobil marca AERO fabricat in anul 1936, masina care in trecut a apartinut Majestatii Sale Regele Mihai I a Romaniei. Iata ca dupa mai bine de 80 de ani de la fabricatie, masina ajunge la Arad si face parte din Clubul Retromobil Romania – filiala Arad.

A doua atractie au fost  M-urile (IMS-urile) militare si un TV - 51 tot militar care au fost atractia copiilor ca sa nu mai vorbim de M 461 decapotabil (alb), care a fost pentru prima data prezent la parada si care impreuna cu o motocicleta militara cu atas, produsa in Ucraina, au fost in atentia tuturor vizitatorilor.

Copii au fost cei mai atrasi de ele, iar uneori mamicile abia reuseau sa-si recupereze copilasii din aceste vehicule, acestia refuzand categoric sa coboare din masina si din atasul motocicletei. Desigur, marcile de automobile au fost variate, de la Trabant, Dacia , Warsava si Mercedes-Benz  la Jeep-ul militar American si legendarul Land – Rover 88 englez, insa ca numar de exemplare masinile autohtone au fost pe primul loc.

Filiala Retromobil Arad este tot mai puternica,si de la o parada la alta apar alte bijuterii pe patru roti datorita unor oameni cu suflet care  readuc la viata aceste masini chiar daca asta implica efort financiar, timp si multa munca. Acesti oameni refac istoria automobilistica din Romania, prin forte proprii fara macar un sprijin de la statul roman care ar trebui sa detina muzee de profil ca in orice tara civilizata.Este greu , mai ales financiar sa reconstruiesti un vehicul istoric, dar iata ca aradenii nu se lasa, pentru ca dragostea si pasiunea in acest caz au invins.

Ma gandesc uneori la prietenul meu care a restaurat exemplar doua TV-uri, la cei cu IMS-urile, cata munca si cata daruire este necesara sa restaurezi o astfel de masina, sa fie conform cu originalul, sa nu vorbim insa si de faptul ca un TV sau M-461 consuma 16 - 18 litri de benzina/100 km si toate aceste lucruri, facute doar din pasiune.

Dar uite ca acesti oameni pot face acest lucru in timp ce statul roman invoca lipsa fondurilor si bineinteles nepasarea, acest flagel tipic romanesc. La Parada de Primavara din acest an (pentru cei care nu stiu sunt doua parade retro in fiecare an, primavara si toamna) s-au adunat aradenii in numar mare sa admire masinile, sa faca poze, sa schimbe impresii si la urma urmei sa le admire in piata Avram Iancu si  pe bulevardul din Arad .

Asa cum se obisnuieste, la sfarsitul prezentarii masinile se incoloneaza si ruleaza in sunet de claxoane pe bulevardul din centrul municipiului Arad, spre admiratia trecatorilor, amintind parca de vremurile interbelice, dar mai ales de faptul ca Romania, prin acesti temerari inca mai are o istorie automobilistica care incet prinde radacini si in orasul de pe Mures.

   

Sursa: ARQ

Autor: Dorin Bodea ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro