Parada de toamna a vehiculelor istorice din Arad cu defilare la Cabana Lac
24.10.2017 ⋅ 0 comentarii
Incet, dar sigur, Filiala Retromobil Arad devine una dintre cele mai mari din tara. Daca in urma cu doar doi ani, in Arad se adunau doar cateva masini istorice la parade, iata ca acum numarul acestora a crescut foarte mult.
Anul trecut erau prezente la parada in jur de 22-30 de vehicule, iar la parada de toamna din acest an, numarul lor parca a explodat, ajungandu-se la 53 de vehicule, dupa cum ne relateaza presedintele filialei Arad, domnul Felix Craciun.
Este un lucru cu care Aradul se poate mandri, nu numai ca numar de vehicule si pasionati, ci si ca marci de vehicule detinute , unele dintre acestea fiind fabricate in perioada interbelica, cum este o frumoasa masina de epoca, AERO, ce a apartinut chiar regelui Mihai I al Romaniei.
Printre marcile auto prezente au fost: Chevrolet-Corvette, Opel, Rolls Royce, Fiat 850, Mercedes (Cobra), Kia 4x4, Trabant, Warsava, Volvo, Dacia 1100 si 1300, iar alaturi de aceste bijuterii nu au lipsit nici masinile de teren militare sau civile ca JEEP-ul American, Land-Rover 88 si legendarele Aro –M 461 si Gaz 69 Sovietic sau TV-ul 51 militar. Cel din urma amintit si-a facut datoria fata de patrie intr-o unitate militara de la Ineu, apoi la Beius din 1969, de cand a fost fabricat, pana anul trecut cand un pasionat de TV-uri din Arad (fiu de sofer) l-a salvat de la taiat si i-a redat viata.
Sa restaurezi o astfel de masina de cele mai multe ori cere sacrificii financiare mari, timp si multa, multa dragoste si pasiune, pentru ca fara pasiune nu iese nimic. Daca filiala Retromobil Arad este printre primele din tara, acest lucru se datoreaza unor oameni care au crezut ca se poate ca Aradul sa aiba vehicule istorice asa ca in Germania, Austria sau alte tari cu traditie, acesti oameni punand mult suflet si bani pentru a face din aceste masini adevarate bijuterii istorice. Cea mai mare greutate pentru acesti oameni este lupta cu un sistem care din pacate nu incurajeaza acest lucru in Romania pentru ca vehicule militare (mai ales) inca merg spre REMATURI pe bani de nimic desi ar putea functiona inca multi ani ca vehicule istorice.
Merita tot respectul acei cativa oameni din Arad care sunt sufletul acestui CLUB AUTOMOBILISTIC si as dori sa-l amintesc pe domnul Felix Craciun, presedintele filialei, apoi Anton Pavel „sufletul” acestui club si omul care retraieste anii copilariei prin fiecare km parcurs la volanul TV-ului sau.
De asemenea domnul avocat Dan Ungureanu, cel care pune foarte mult suflet si este pentru noi toti „liantul” care leaga aceasta pasiune a fiecaruia dintre noi si care ne tine aproape unul de altul, iar atunci cand se apropie ziua paradei este mereu prezent si implicat total (dansul este cel care a organizat ceaunul pentru toti automobilistii Retro din Arad la Cabana Lac).
In urma cu vreo doi ani, alaturi de acesti temerari, ca partener media a venit si ziarul online www.arq.ro prin subsemnatul (fiind din neamul lu manivela) si nu mi-e rusine sa spun ca prima mea dragoste a fost volanul si camionul, mostenire de la tatal meu.
De atunci, ziarul arq este intotdeauna alaturi de RETROMOBIL CLUB – ARAD, fiind prezent la toate paradele din Arad si prezentand detaliat acest eveniment atat prin fotografii, dar si prin video.
Se doreste largirea gamei de vehicule pentru ca inca lipsesc camioanele (greii soselelor, nu numai la Arad, dar si la nivel de tara cu cateva exceptii), insa incet se vor gasi si astfel de vehicule. Creste mereu si numarul de pasionati care achizitioneaza si reconditioneaza astfel de vehicule si au inceput sa vina cu masinile lor si din judet (Maderat, Lipova, etc.), dar ce este mai imbucurator, este faptul ca exista tineri pasionati de astfel de vehicule.
Numarul vizitatorilor este mereu in crestere la parade unde tinerii si copii cu parintii lor vin sa admire masinile, dar si oameni in varsta care au condus ani buni astfel de masini pe care ii vedeam cu lacrimi in ochi si nostalgici ascultand cum toarce motorul GAZ-ului sau a IMS-ului.
De altfel copiii sunt cei mai entuziasmati la fiecare parada, ei sunt cei care indragesc poate cel mai mult masinile de epoca. Se poate spune cu siguranta ca si aceasta parada a fost una foarte reusita, sau poate cea mai reusita, pentru ca defilarea a fost mai lunga, traversand orasul.
Dupa expunerea masinilor pret de cateva ore in Piata Avram Iancu (sambata 21 octombrie) pe la orele 13, masinile s-au incolonat pentru defilare prin centrul orasului spre Podgoria, apoi au luat drumul spre padurea Ceala la cabana Lac, unde participantii au fost asteptati cu o mancare la ceaun pregatita de dimineata de un bucatar priceput la rugamintea domnului Dan Ungureanu.
A fost o imagine de vis sa vedeti coloana de masini prin oras si oamenii de pe margine care faceau cu mana. Pe soseaua din padurea Ceala spre cabana, toti cei care erau pe acolo cu biciclete sau pe jos intorceau capetele si filmau cu telefoanele mobile, masinile ce traversau padurea cu frunza ingalbenita. A fost frumos sa vedeti cateva zeci de oameni socializand si impartasind impresii vis a vis de bijuteriile detinute in propria ograda, masini care au facut si vor mai face inca istorie automobilistica in Romania.
“Poti lua unui om totul, dar niciodata speranta, dragostea ... si pasiunea!”
Sursa: ARQ
Autor: Arq.ro ⋅