Responsabilitate in business: "Via Carmina este primul cartier din Arad care construieste o adevarata intersectie"
12.10.2018 ⋅ 0 comentarii
Via Carmina este cel mai mare cartier de case noi din Arad, un cartier creat de “la firul ierbii” ca sa folosim cunoscuta expresie, un cartier aflat intr-o locatie excelenta (aproape de oras dar si aproape de Padurea Vladimirescu, zonele comerciale sau zonele viticole ale Aradului).
Dar, in ultimele luni, a existat o situatie legata de drumul de acces in cartier, motiv pentru care am contactat compania Imotrust pentru a avea un raspuns oficial si pentru a afla adevarul despre aceasta situatie creata.
Responsabilitate in business: “Via Carmina este primul cartier din Arad care construieste o adevarata intersectie”
REP:
Care este adevarul legat de subiectul accesului in Via Carmina? Stim ca sunt multe speculatii si pareri diferite, de aceea am vrut sa aflam de la un oficial al companiei cum stau lucrurile.
Via Carmina:
Dupa cum stiti, adevarul intotdeauna este livrat in versiuni. Fiecare priveste o situatie din propriul unghi, care are sau nu are legatura cu realitatea.
Dar poate ar trebui, in cateva cuvinte, sa incep cu inceputurile si sa mentionez ca inca de la configurarea si constructia cartierului Via Carmina, am incercat an de an sa gasim o solutie de acces in cartier mai civilizata si mai sigura. Ne-am oferit in repetate randuri sa finantam din surse proprii acest proiect public care solutioneaza accesul in mai multe cartiere sau facilitati din zona, nu doar in Via Carmina.
Fiind vorba de mai multi proprietari de terenuri (iar un acces modern presupune terenuri care se acopera cu asfalt), demersul s-a lovit mereu in ceva care l-a pus in asteptare. Fie ca era vorba de refuzul proprietarilor de terenuri din zona - desi noi am intentionat chiar sa cumparam parcele pentru realizarea proiectului-, fie ca era vorba de lipsa unui consens sau a unor aprobari din partea autoritatilor.
Astfel, solutia accesului direct din DN7, prin doua locuri, a ramas singura varianta multi ani.
REP:
Pana acum cateva luni cand drumul a fost blocat?
Via Carmina:
Asa este. In urma cu cateva luni, a aparut si in presa o stire legata de blocarea drumului de acces din DN7. Mai precis, a unuia din drumurile de acces, pentru ca Via Carmina are doua cai de acces in cartier.
De fapt, era vorba de o blocare de scurta durata, din cauza unei neintelegeri nefericite, blocare care a fost ridicata rapid, oficialitatile competente recunoscand in final ca a fost o eroare, drumul existand de 100 de ani in inregistrarile cadastrale.
REP:
Am inteles. Drumul a fost deblocat dar care este situatia astazi?
Se va construi in final o solutie de acces facil in cartier?
Via Carmina:
Asa cum va spuneam, Via Carmina a avut mereu pe masa o solutie si un plan de acces plus finantare din surse proprii pentru acest plan.
Dar nu era de ajuns. Pentru ca acest plan sa fie pus in aplicare, aveam nevoie de mici parti din terenurile invecinate care nu ne apartineau si de autorizatii de la oficialitati (autoritatea care se ocupa de drumuri si Primaria Vladimirescu).
In toti acesti ani, am incercat sa adunam toate fortele implicate la aceeasi masa dar nu am reusit. Pana saptamana trecuta, cand, in premiera, intalnirea a fost un prim succes. Am reusit sa reunim toate partile implicate si sa obtinem acordurile lor de principiu.
Noi vom construi calea de acces in cartiere. O intersectie in T cu benzi de accelerare/decelerare.
Am obtinut deja certificat de urbanism de la Primaria Vladimirescu, careia ii multumim pentru suportul acordat si cu care speram sa avem o colaborare excelenta, iar documentatia urmeaza sa o trimitem pentru aprobare la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Daca obtinem acest aviz, prezentam proiectul pentru autorizatia de constructie, iar dupa aceasta aprobare finala, realizam calea de acces.
REP:
Deci inca depindeti de Primaria Vladimirescu si CNAIR pentru avize si autorizatii?
Via Carmina:
Asa este. Si asa ar trebui sa fie intr-o tara civilizata. Dar, promisiunile pe care le-am primit din partea Primariei Vladimirescu si din partea autoritatilor CNAIR ne face sa fim foarte optimisti.
REP:
Si, cand credeti ca oamenii vor putea folosi noua intersectie?
Via Carmina:
Noi vom finaliza lucrarile in 3 luni de la autorizatia de constructie si de la obtinerea dreptului de a intra cu lucrari pe DN7.
Daca totul merge conform planului si avem autorizatia la inceputul anului viitor, din primavara locuitorii Via Carmina si ai cartierelor invecinate vor beneficia de noua intersectie creata de noi.
REP:
Iar costurile sunt suportate in intregime de Via Carmina? Fiind vorba de un proiect de interes public, sau cel putin un proiect privat dar comun, ne gandeam ca sunt si alte surse de finantare.
Via Carmina:
Asa este. Noi finantam integral aceasta intersectie. Din pacate, este singura solutie acum.
Dar nu putem sa asteptam si mai mult pentru a negocia sau discuta si problema finantarii. Suntem bucurosi ca am ajuns la un consens.
Clientii nostri din Via Carmina ne vad pe noi responsabili, nu vad problemele si piedicile din spatele nostru. Si, nici nu dorim sa avem o scuza si sa aratam cu degetul la altii, nu dorim sa ii dezamagim. De aceea, am acceptat sa ne asumam acest insucces (desi nu este al nostru) si sa finantam noi acest proiect. Clientii Via Carmina nu trebuie sa fie afectati in nici un fel de birocratie, negocieri, discutii fara finalitate.
“Nu este razboiul lor”, ca sa folosesc o expresie dura dar potrivita in acest context.
Astfel, Via Carmina este primul cartier aradean care construieste o intersectie publica din bugetul propriu, intersectie care va deservi intreaga zona dintre Arad si Vladimirescu. Iar noi speram ca aceasta initiativa sa fie un model de business responsabil si pentru alte companii din domeniul rezidential si nu numai.
REP:
In final, am vrut sa va intreb cum este astazi Via Carmina?
Via Carmina:
Cartierul Via Carmina a devenit deja un cartier matur, bine conturat si bine integrat urbanistic. Este cel mai mare cartier nou de case si are acces la multiple facilitati. Este un exemplu de lifestyle asa cum vedem in orasele din vestul Europei.
Noile case beneficiaza de noile inovatii in constructii si in urbanizare.
Iar in viitor, pregatim mult surprize in acest cartier care reprezinta a devenit un adevarat reper rezidential in Arad.
Sursa: ARQ
Autor: Arq.ro ⋅