Local

Consiliul Judetean Arad nu a transmis informatii false Ministerului Fondurilor Europene, deputatul Adrian Todor este in eroare!

18.01.2019 ⋅ 0 comentarii

Referitor la comunicatul de presa de ieri al deputatului PSD de Arad, Adrian Todor, cu titlul „Sefii CJA trebuie sa raspunda pentru informatiile false transmise Ministerului Fondurilor Europene”, Directia de Comunicare si Strategii a Consiliului Judetean Arad face precizarea ca reprezentantii Consiliului Judetean Arad, indiferent de functia ocupata, nu au transmis nicio informare falsa Ministerului Fondurilor Europene.

„Deputatul Adrian Todor se inscrie in strategia PSD de sabotare a proiectelor Aradului. Daca nu le pot sabota fizic, pentru ca sunt corecte si bine intocmite de colegii nostri, le saboteaza mediatic, imprastiind minciuni despre aceste proiecte. Eu nu cred ca un deputat nu intelege ca nu Consiliul Judetean strange gunoiul de pe strazi, ci firmele care au castigat licitatia. Poate PSD are firme de casa pe care le controleaza, le dicteaza ce sa faca si ce sa nu faca, de unde sa adune gunoiul si de unde nu, dar noi nu avem. Consiliul Judetean s-a ocupat de proiect din punct de vedere tehnic, iar colectarea si depozitarea intra in sarcina celor care au castigat licitatia. Daca ei nu isi fac treaba, exista institutii care ii sanctioneaza. Noi am scris proiectul, am infiintat o agentie care il gestioneaza. Mai departe nu avem niciun amestec in strangerea deseurilor, indiferent cat se straduieste PSD sa demonstreze contrariul” – declara presedintele Consiliului Judetean Arad, Iustin Cionca.

Pentru corecta informare a deputatului Adrian Todor si a opiniei publice, reiteram urmatoarele:

- Caracterul functional al sistemului de management al deseurilor nu este stabilit prin Raportul Final, ci va fi decis in urma unor verificari ulterioare realizate de autoritatea de management.

- Statia de sortare Arad nu a fost construita din fonduri europene in cadrul Masterplanului de Deseuri. Ca atare, Statia de Sortare Arad nu se regaseste in Raportul Final al proiectului.

- Raportul Final, cu o structura standard impusa de Autoritatea de Management, descrie investitiile realizate in cadrul proiectului finantat din fonduri europene si nu avizele operatorilor. Conform contractului de finantare, exista obligatia depunerii Raportului Final pana la data de 31.12.2018, cand contractul de finantare a ajuns la termen. Un Raport cu structura identica, a mai fost depus in anul 2016, ca urmare a expirarii perioadei de eligibilitate a cheltuielilor in data de 31.12.2015. Raportul Final depus la data de 20.12.2018 completeaza informatiile din Raportul precedent.

Ca anexe la acest Raport Final, referitor strict la activitatea de colectare si de operare statii, au fost depuse urmatoarele documente:

1.Contract de delegare prin concesiune a serviciului public de salubrizare-Zona I-Lot 1 si Autorizatia de mediu a operatorului Retim Ecologic Service S.A.;

2.Contract de delegare prin concesiune a serviciului public de salubrizare - Zona II si Solicitare emitere Autorizatie de mediu pentru zona 2;

3.Contract de delegare prin concesiune a serviciului public de salubrizare Zona III si Solicitare emitere Autorizatie de mediu pentru Zona 3;

4.Contract de delegare prin concesiune a serviciului public de salubrizare-Zona IV si Solicitare emitere Autorizatie de mediu pentru Zona 4;

5.Contract de delegare prin concesiune a serviciului public de salubrizare Zona V si Solicitare emitere Autorizatie de mediu pentru zona 5;

6.Contract delegare prin concesiune a statiei de compostare Arad si Autorizatia de mediu a operatorului FCC Environment Romania S.R.L.;

7.Contract delegare prin concesiune a statiilor de transfer din Barzava, Chisineu-Cris si Sebis si Solicitari emitere Autorizatii de mediu pentru statii de transfer de transfer din Barzava, Chisineu-Cris si Sebis;

8.Contract delegare prin concesiune a statiei Ineu-Mocrea si Solicitare emitere Autorizatie de mediu pentru statia Ineu-Mocrea;

Intre momentul depunerii Raportului Final si prezent, au mai fost emise o serie de documente: Decizii pentru emiterea Autorizatiei de Mediu pentru statiile de transfer din Barzava si Chisineu-Cris (27.12.2018), Decizie in vederea emiterii Autorizatiei de Mediu pentru statia de transfer din Sebis (28.12.2018), Decizie in vederea emiterii Autorizatiei de Mediu pentru statia Ineu Mocrea (28.12.2018) si Decizie pentru emiterea Autorizatiei de Mediu pentru Zona 3 si 4 (27.12.2018). Aceste documente au fost transmise Autoritatii de Management.

Sursa: ARQ

Autor: Arq.ro ⋅

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
drmax.ro/