Informatii

SIGURANȚA POPULAȚIEI – MĂSURI URGENTE – PROTECȚIA CONSUMATORILOR

24.03.2020 ⋅ 0 comentarii

Ținând cont de starea de urgență în care se află România și pentru a putea preveni și  a asigura siguranța cetățeanului consumator, pentru a păstra concurența loială cât și pentru a  respecta drepturile consumatorilor, InfoCons sub egida Federației Asociațiilor de Consumatori propune ca instituțiile statului cu atribuții în domeniu să aibă în vedere să ia toate măsurile necesare privind următoarele aspecte :

  1. Monitorizarea reclamelor pentru produse care fac trimitere către sănătatea consumatorului sau produse sterile ;
  2. Suspendarea plăților la serviciile de telefonie, televiziune și internet pe o perioadă de 6 luni ;
  3. Suspendarea plăților la utilități apă, canalizare, energie electrică și termică pe o perioadă de 6 luni ;
  4. Interzicerea practicilor comerciale neloiale;
  5. Păstrarea prețurilor în întregul lanț agroalimentar, fără majorarea adaosului comercial practicat de către comercianți ;
  6. Anularea comisionului bancar la retragerea de numerar ;
  7. Anularea  termenelor la plata ratelor creditelor lunare (contracte de leasing și credite bancare), pentru o perioadă de 6 luni ;
  8. Eliminarea comisioanelor la plățile electronice (plăți cu cardul) pentru persoanele fizice;
  9. Asigurarea cu celeritate a furnizării de dezinfectant, biocide și materiale de protecție pentru personalul din industria agroalimentară ;
  10. Toate produsele alimentare și în special cele de panificație să fie comercializate doar ambalate ;
  11. Agențiile de turism să restituie consumatorilor care nu se mai pot deplasa în locațiile contractate datorită stării de urgență în următoarele 6 luni.


Sperăm că se va lua act de toate aspectele menționate mai sus, având în vedere că trecem printr-o perioadă foarte grea atât pentru consumator cât și pentru întreaga societate. Instituțiile statului să acționeze pentru a crea siguranța acestora și sustenabilitatea pentru următoarele 6 luni.


Sursa: InfoCons