Național
Stire
Cum funcționează noul sistem de urmărire a lemnului tăiat
03.02.2021
⋅ 0 comentarii
Ministerul Mediului anunță că, începând de duminică, a intrat în funcțiune noul sistem informațional integrat de urmărire a materialului lemnos - SUMAL 2.0. Aplicația permite îmbunătățirea urmăririi trasabilității lemnului și descurajează tăierile ilegale de lemn, potrivit unui comunicat al ministerului.
Noul sistem informatic va contribui la debirocratizarea sectorului, prin eliminarea mai multor registre și documente, precum și prin automatizarea fluxurilor de date care până acum se realizau manual.
Pentru administratorii de păduri - ocoalele silvice de stat și private (de regim) au fost înlocuite registrul ”Marcări” și cel al ”dispozitivelor de marcat”. Începând din 31 ianuarie, administratorii vor utiliza varianta lor electronică din noul SUMAL.
De asemenea, au fost înlocuite fișele de marcare de mână, precum și centralizările aferente. Odată cu implementarea SUMAL 2.0, toate marcările se vor realiza electronic în teren, iar volumele se calculează și se transmit automat. De menţionat este faptul că noul SUMAL are capacitatea de a descoperi automat eventuale erori din culegerea datelor dendrometice, astfel încât acestea să poată fi corectate în timp util.
Pentru operatorii economici - transportatori și procesatori:
- Se elimină toate documentele de transport pe hârtie între persoanele juridice. Toate avizele și documentele conexe se vor realiza automat, exclusiv în format digital; Bd. Libertăţii, nr.12, Sector 5, Bucureşti Tel.: +4 021 408 9605 e-mail: comunicare@mmediu.ro website: www.mmediu.ro
- Va fi eliminată procedura de depunere a avizelor la Garda Forestieră. Până acum, transportatorii erau obligați, lunar, să se prezinte la sediile județene ale gărzilor forestiere pentru a depune avizele de transport în format tipărit. Prin SUMAL 2.0 acest proces se va realiza automat, fără să fie necesară deplasarea;
- Au fost eliminate registrele la depozite. Prin noul SUMAL, se realizează transferul automat al cantităților de la transportator.
Cum se folosește SUMAL 2.0
Pentru ca toate modulele să fie funcționale la parametrii optimi, toți utilizatorii sistemului silvic trebuie să respecte pașii de utilizare a celui mai inovator sistem care descurajează tăierile ilegale de lemn și îmbunătățește activitatea angajaților.
Paşii de urmat pentru efectuarea corectă a transferului avizului de însoțire a mărfii de la emitent la transportator:
- Transportatorul activează funcția Bluetooth a dispozitivului mobil, accesează secţiunea "Preluarea aviz pentru transport" și apasă butonul "Preluare";
- Emitentul va accesa secțiunea "Avize proprii", selectează avizul, apasă butonul "Predă", și selectează din lista dispozitivelor vizibile Bluetooth, dispozitivul transportatorului;
- Foarte important - pentru a găsi în listă dispozitivul conectat prin Bluetooth, se recomandă redenumirea numelui dispozitivului mobil cu denumirea transportatorului;
- După transferul avizului pe dispozitivul mobil al transportatorului, transportatorul efectuează cele 4 fotografii și apasă butonul "Start transport";
- Recomandăm verificarea foarte bine a informaţiilor introduse deoarece operaţiunea de confirmare este ireversibilă!
- În cazul în care solicitantul a greșit adresa de email pe care a indicat-o pentru primirea credențialelor (respectiv a userului și a parolei), corectarea se va face doar de angajații gărzii forestiere din raza teritorială a solicitantului. Odată ce s-a primit userul și parola, nu se mai pot face modificări în câmpului utilizato...
vezi mai mult
Sursa:
Glasul Cetății
Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați
Glasul Cetății