Drumul expres Arad-Oradea, mai lung cu peste opt kilometri decât s-a prevăzut iniţial
16.10.2023 ⋅ 0 comentarii
În cadrul proiectului privind construirea drumului expres Arad-Oradea au fost realizate corecturi ale documentației tehnice, pentru o cât mai mare fiabilitate și facilitate a circulației, cât și accesul la drumurile conexe și la proprietăți. Totodată s-a modificat și Acordul între cei cinci parteneri – CNAIR, Consiliile județene Arad și Bihor, respectiv Primăriile Arad și Oradea, pentru o cât mai bună fiabilitate a proiectului.
„De la 71 de poduri și pasaje, câte erau în planul inițial, am ajuns acum la 86, în această fază a proiectării! Numărul a crescut pentru a putea asigura accesul la terenurile agricole și la drumurile naționale și județene din proximitate. Acest lucru a determinat și creșterea lungimii drumului expres, de la 112 km la 120,4 km, aici lând în calcul și ieșirile și intrările de pe și pe acest drum. Ca un al doilea aspect important în proiect, pentru accelerarea acestuia, Consiliul Județean Bihor va prelua realizarea auditului de siguranță rutieră de la Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră București. Asta va însemna scurtarea termenelor pentru eliberarea avizelor și autorizațiilor, ceea ce demonstrează că luarea unor decizii la nivel local elimină din timpii morți și reduce perioada de implementare a proiectului”, a precizat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Drumul expres Arad-Oradea este cel mai important proiect derulat de administrațiile locale în ultimii 30 de ani. Drumul expres va avea 120 de kilometri și va uni întreg vestul țării, făcând legătura cu cele două autostrăzi, Arad-Timișoara, respectiv Autostrada Transilvaniei, dar și cu drumul expres M44 din Ungaria. În județul Arad, drumul expres va începe de la Varianta de Ocolire Arad la nivel de autostradă, în nodul rutier existent pe DN7, va ocoli municipiul prin nord-vest, apoi va continua în apropierea drumului național 79 (Arad-Oradea), având în est Șofronea și Macea, iar în vest Zimandu Nou, Șimand și Nădab. Parcursul continuă între Chișineu-Criș și Socodor, apoi în vestul localităților Zerind și Iermata Neagră.
Valoarea actuală a investiției este estimată la 11.728.834.230,42 lei (inclusiv TVA).
Sursa: ARQ