Stire

Cafea gata preparată - doar 4,76 % dintre produse au cafea ca prim ingredient și conțin până la 5 aditivi

04.07.2024 ⋅ 0 comentarii

Cafea gata preparată - doar 4,76 % dintre produse au cafea ca prim ingredient și conțin până la 5 aditivi






InfoCons a realizat un studiu pentru produsele tip cafea gata preparată , ce se regăsesc pe piața din România .

Eșantionul analizat este alcătuit din 42 produse , având drept producători / distribuitori :

- Albalact S.A. ;

- Coffee Trade Support and Distribution SRL ;

- Danone PDPA S.R.L ;

- SC HELL ENERGY SRL ;

- Kaufland Romania SCS ;

- SC Meggle Romania SRL ;

- Muller Dairy RO SRL ;

- Rauch Romania ;

- Sole Mizo Romania SRL .

Brandurile sub care sunt comercializate produsele sunt următoarele :

  • Alpro ;
  • HELL ;
  • K – to go ;
  • K – Classic ;
  • Meggle ;
  • Mizo ;
  • Muller ;
  • Nescafe ;
  • Rauch ;
  • Starbucks ;
  • Zuzu .

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat:

Din punct de vedere al ingredientului principal :

- 92.85 % din produse au în compoziție ca prim ingredient lapte ( de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial ) ;

- 4.76 % din produse au în compoziție ca prim ingredient cafea ;

- 2.38 % din produse au în compoziție ca prim ingredient apă .

 

Din punct de vedere al procentajului de grăsime al laptelui :

- 38.46 % dintre produsele ce conțin lapte ( de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial ) specifică procentajul de grăsime al acestuia regăsit în produs , situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează procentajul de grăsime al laptelui) :

    - 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3,3 % grăsime ;

    - 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3,1 % grăsime ;

    - 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 3 % grăsime ;

    - 26,66 % dintre produsele studiate au în compoziție 2 % grăsime ;

    - 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,8 % grăsime ;

    - 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,5 % grăsime ;

    - 6,6 % dintre produsele studiate au în compoziție 1,1 % grăsime ;

    - 33,33 % dintre produsele studiate au în compoziție 1 % grăsime .

Din punct de vedere al conținutului de lapte (cantitatea procentuală) :

- 73.80 % dintre produse menționează cantitatea de lapte , fie el lapte de vacă / pasteurizat / integral / semi-degresat / degresat parțial (procentuală) conținută de produs , situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează procentajul de lapte) :

    - 3,22 % dintre produsele au în compoziție 58 % lapte ;

    - 6,45 % dintre produsele au în compoziție 70% lapte;

    - 12,90 % dintre produsele au în compoziție 71% lapte;

    - 3,22 % dintre produsele au în compoziție 74% lapte

    - 41,93 % dintre produsele au în compoziție 75 % lapte ;

    - 3,22 % dintre produsele au în compoziție 77 % lapte ;

    - 6,45 % dintre produsele au în compoziție 78 % lapte ;

    - 9,67 % dintre produsele au în compoziție 91 % lapte ;

    - 6,45 % dintre produsele au în compoziție 93 % lapte ;

    - 3,22 % dintre produsele au în compoziție 95 % lapte ;

    - 3,22 % dintre produsele au în compoziție 96 % lapte .

 

92,85% dintre produsele analizate menționează tipul de lapte, iar situația este următoarea :

     - 2,56 % dintre produse au în compoziție Lapte degresat parțial ;

     - 10,25 % dintre produse au în compoziție Lapte integral ;

     - 12,82 % dintre produse au în compoziție Lapte pasteurizat ;

     - 15,38 % dintre produse au în compoziție Lapte semi-degresat ;

     - 23,07 % dintre produse au în compoziție Lapte de vacă ;

   - 35,89 % dintre produse nu menționează tipul , folosind doar cuvântul „lapte” .

 

Din punct de vedere al tipului de cafea :

- 50 % dintre produse specifică tipul de cafea conținut de produs, situația fiind următoarea (pentru produsele care menționează tipul de cafea folosit):

    - 42,85 % dintre produse au folosit cafea Starbucks Arabica ;

    - 23,8 % dintre produse au folosit cafea Arabica ;

    - 4,76 % dintre produse au folosit cafea Starbucks Arabica-Robusta ;

    - 23,8 % dintre produse au folosit cafea instant ;

    - 4,76 % dintre produse au folosit cafea prăjită și măcinată .

 

DESCARCĂ APLICAȚIA EUROPEANĂ INFOCONS

Din punct de vedere al cantității ( procentuale ) de cafea /  extract de cafea / cafea instant

- 97,62 % dintre produse menționează procentajul de cafea / extract de cafea / cafea instant continut de produs, situația fiind următoarea :

- Pentru cafea , 48,78 % dintre produse utilizează cafea , valorile fiind următoarele :

    - 5 % dintre produse conțin 1,5 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 2 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 12,5 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 13 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 15 % cafea ;

    - 10 % dintre produse conțin 17 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 18 % cafea ;

    - 10 % dintre produse conțin 19,3 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 19,4 % cafea ;

    - 15 % dintre produse conțin 19,8 % cafea ;

    - 10 % dintre produse conțin 20 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 24,8 % cafea ;

    - 5 % dintre produse conțin 27 % cafea ;

    - 10 % dintre produse conțin 53 % cafea .

 

- Pentru cafea , 36,58 % dintre produse menționează doar procentajul de extract de cafea , valorile fiind următoarele :

    - 6,6 % dintre produse conțin 0,45 % extract de cafea ;

    - 13,3 % dintre produse conțin 0,9 % extract de cafea ;

    - 6,6 % dintre produse conțin 1 % extract de cafea ;

    - 26,6 % dintre produse conțin 1,1 % extract de cafea ;

    - 13,3 % dintre produse conțin 1,2 % extract de cafea ;

    - 6,6 % dintre produse conțin 1,4 % extract de cafea ;

    - 13,3 % dintre produse conțin 1,5 % extract de cafea ;

    - 6,6 % dintre produse conțin 1,6 % extract de cafea ;

    - 6,6 % dintre produse conțin 1,9 % extract de cafea .

 

- Pentru cafea , 12,19 % dintre produse menționează doar procentajul de cafea instant , valorile fiind sub 1% la respectivele produse.

 

Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți :

- 85 % din produse au în compoziție cel puțin un aditiv alimentar (E-uri) .

 

Numericul de aditivi alimentari variază între 0 – 5 :

- 4.76 % dintre produsele studiate au în compoziție 5 E-uri ( aditivi alimentari ) ;

- 7.14 % din produse au în compoziție 4 E-uri ( aditivi alimentari )  ;

- 21.42 % din produse au în compoziție 3 E-uri ( aditivi alimentari ) ;

- 30.95 % din produse au în compoziție 2 E-uri ( aditivi alimentari ) ;

- 28.57 % din produse au în compoziție 1 E ( aditiv alimentari ) ;

- 7.14 % din produse nu au în compoziție E-uri (aditivi alimentari ) .

 

Pentru a consulta situația privind numericul de aditivi raportat la fiecare produs , click AICI .

 

Observație ! Toate produsele analizate conțin arome , însă în majoritatea cazurilor nu este menționat tipul aromelor .

 

Cantitatea de zaharuri , raportată la 100 g de produs , este cuprinsă între 3,5 g  și 11,5 g  

 

În ceea ce privește cantitatea de zaharuri raportată la cantitatea totală a produsului , valorile sunt cuprinse între 8 g și 43 g !

 

Toate produsele studiate au avut menționat pe etichetă concentrația nutrițională în cantități raportate la 100 g de produs :

- Valoarea energetică este cuprinsă între 31 kcal și 79 kcal ;

- Cantitatea de glucide ( carbohidrați ) variază între 8 g și 11.6 g ;

- Cantitatea de proteine este cuprinsă între 0 g și 5 g .

- Cantitatea de sare variază între 0 g și 0.4 g .

 

Fiecare dintre cantitățile produselor studiate sunt cuprinse între 135 g și 300 g .

 

Cu ajutorul Aplicației Europene InfoCons , consumatorii pot scana etichetele produselor tip cafea gata preparară pentru a afla instant : ingredientele, valorile nutriționale, numericul de aditivi alimentari, cantitatea de zahăr, etc.

De asemenea, cu ajutorul calculatorului integrat în Aplicația Europeană InfoCons , consumatorii își pot seta cantitatea de produse pe care urmează să o consume , iar aplicația InfoCons le va dezvălui  cantitatea de zahăr și caloriile regăsite în cantitatea de produs selectată .

 

Pentru a consulta studiul integral pe baza produselor tip cafea gata preparată , click AICI .



fashiondays.ro